Underbara fruktpåsar!

Jag är inte en sån som gillar dessa dyra barnmatsburkar och fancy förpackningar MEN jag måste ju bara slå ett slag för domdära påsarna med smoothies i... Helt fantastiskt för en mamma on the go med en halvhungrig unge =)
Det är så perfekt om man tex är på bussen eller i affären och man inte riktigt har tid eller möjlighet att dra upp en burk och sked osv, speciellt när barnen inte riktigt än lärt sig att själv hålla i en bulle eller i ett paket russin och kan äta det själv. Då är dessa små påsar en gudagåva som min lilla plutt själv kan hålla i och suga i sig lite energi! Idag hittade jag dessutom sånna med frukt, ris och yoghurt i, perfekt litet mellanmål om det skulle krisa!
Dom kostar ju typ 10-15 kr st men det kan det va värt nån gån då och då!!!
 
Mini ääälskar "sylt" =)
 
Igår bakade jag lussebullar och min loppa hejjade på! När jag kom till momentet att rulla bullarna så insåg jag att jag inte hade något bakplåtspapper så det blev till att ringa min underbara farfar som snabbt kom över med några! Tack snälla farfar! Det är så himla skönt att ha honom rakt över gatan, dels för att vi ses så ofta då men också för att kunna hjälpa varandra när det behövs =)
 
En trött men förväntansfull liten plutt, hon älskar lussebullar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0