Välkommen älskade prinsessa!

Minja Alicia Lo
Den 7e Februari 2012 klocka 15.20

Vällkommen till världen vår underbara fina dotter!

Vi älskar dig!




Så kom hon äntligen, den finaste mest perfekta lilla flicka jag någonsin sett!

Den 6e februari vid 23-tiden hämtade jag Tim på jobbet, då började jag känna av lite dova värkar i ryggen men vi gick och lade oss som vanligt vid 24-tiden och jag somnade snabbt. Klockan 01.30 vaknade jag och kände att det hade satt igång en aning men det gjorde fortfarande inte ont så jag låg kvar i sängen. Efter 45 minuter, kl 02.15 gick jag upp eftersom det började göra lite ont, tog två Alvedon och insåg snabbt att jag inte skulle få sova igen på ett bra tag... Jag satte mig i vardagsrummet med tvn på och tog en värk i taget. Det fungerade fram till ungefär kl 04.00 då började det göra mer ont så jag ringde till MAS för att kolla av hur det såg ut där. Jag hade då ca 6 min mellan värkarna så jag fick besked om att äta frukost och ta en varm dusch och höra av mig när det blev mer intensivt. Dom sa att det fanns lediga platser så nu planerade jag för en bebis i Malmö.
Klockan tickade på och värkarna fortsatte och blev allt mer intensiva. Jag tog en dusch och ett bad och det lugnade sig lite... Fram tills jag kom ut från duschen, då var det tillbaka till ca 5,5 minuters mellanrum.
Gjorde lite frukost, två mackor med ost och marmelad, äpplejuice och te tillsammans med datan i köket.



Klockan 07.00 ringde Tims alarm och han kom ut till mig i köket, nu hade jag ont och var riktigt glad att inte behöva vara ensam längre. Fram tills nu var jag så koncentrerad på mina värkar så det var faktist riktigt skönt att vara ensam och få lov att lunka runt i lägenheten som jag ville, men när värkarna började komma tätare och göra mer ont så var det väldigt så skönt att ha Tim nära.
Han började klä på sig jeans och tröja och jag sa på en gång att "du behöver inte alls göra dig färdig nu för det kommer ta många timmar innan vi åker någon stans, det är 5,5 min mellan väkarna och man får inte komma in förrän det är ca 3-4 minuter mellan dom..."
Han lyssnade inte på mig utan tog på sig, gjorde frukost och åt. Och det var tur för kl 07.30 kom värkarna med ca 4,5 minuters mellanrum och jag ringde till MAS för att kolla av igen. Dom meddelade att dom har intagningsstopp så jag får åka till Ystad eller Lund. Valet var enkelt eftersom jag helatiden velat föda i Ystad men kännt att malmö är så nära så det är enklare att åka dit.
Jag ringde till Ystad och dom välkomnade mig. Jag kännde att jag ville ha Tim i baksätet med mig när vi åkte dit så vi fick ringa min mamma som körde raka vägen till Malmö för att hämta oss. Klockan 08.00 satt vi i bilen som styrde mot Ystad. Klockan 09.15 var vi framme och fick komma in i ett rum på en gång.
Vi fick en barnmorska som hette Sandra, helt fantastisk var hon!
Efter ca 30 min fick jag lustgas men vi var inte vänner direkt i början, men efter ett tag fick jag klämm på det och vi blev bästa vänner...
Torsten (som jag fick veta att lustgasen hette) och jag mot världen, tillsammans klarade vi allt!
Mitt hjärta var helt underbar under hela tiden, har serverade mig proviva och gav mig en massa styrka och kärlek. Kände mig som en superwomen när han fanns vid min sida, han fick mig iaf att känna mig så!
Värkarna fortsatte fram till kl 12.55 då kom första krystvärken. Det gjorde ont och var en hel annan smärta än de tidigare värkarna. Bebisens hjärtljud gick ner under värkarna och det var inte så bra. Så dom satt en elektrod på hennes huvud och tog ett blodprv på henne, men allt såg bra ut. 
Sen fortsatte det fram till ca kl 14.00 då hade barnmorskorna blivit allt mer oroliga över bebisen så nu ville dom verkligen ha ut henne, JAG MED!!! Barnmorskorna hade bytt av varandra och min barnmorska hette nu Anita!
Klockan 14.10 bestämnde som sig för att använda sugklocka och barnläkaren kallades in.
Min älskade mamma som kört oss dit satt under 6 långa timmar utanför och väntade. Hon varken kunde eller ville åka hem och det kändes så bra att veta att hon fanns där nära. Gud vad jag älskar dej mamma!!!!!
Barnläkaren och en massa sköterskor, barnmorskor och en praktikant rusade in i rummet för att få ut min lilla bebis.
Två värkar med sugklockan tog det sen låg hon plötsligt där på min mage. Rosa, varm och klibbig med stora svarta ögon och en massa hår på huvudet. Hon var det vackraste jag någonsin sett och jag kunde inte riktigt förstå att hon var min och att hon var här. I den sekunden förändrades vårt liv för all framtid. Det hade kommt en liten person till oss som från och med nu kommer vara den absolut viktigaste och mest dyrbara människa i hela mitt liv.
Den kärleken som jag kände det ögonblicket jag såg dig går aldrig att beskriva med ord...
Det var helt magiskt!


Ca 48 timmar gammal...


Underbara princessa!


Hemkommen ca 3 dygn gammal


Trygg i pappas famn på sjukhuset

Nu är vår flicka fem dagar gammal och vi har vi varit hemma i tre dygn, varje minut av varje dag är de underbaraste minuterna i mitt liv!
Jag har aldrig varit så lycklig och aldrig kännt mig så tacksam över livet som nu.
Tack vackra underbara flicka för att just jag fick bli din mamma!
Och tack min älskade fantastiska Tim för att du valt just mig att dela ditt liv med! Du är totalt oslagbar och jag älskar er båda så mycket att det blixtrar i hela mig...



Kommentarer
William

Hej mina vänner !

Nu vet jag precis hur det går till och vill Gratta

Er än en gång för en blivande framtidssaga.



Visst är hon söt ,kan bero på föräldrarna !??



Käraste Hälsningar från William !

2012-02-13 @ 06:42:11
Annika Bergkvist

Hej nimedflickan:)

Sitter här med tårar och läser er fina berättelse. Kan inte låta bli att känna och tänka på hur jag/vi upplevde det och upplever fortfarande. Barnen betyder ALLT. Miljoner fantastiska stunder väntar er. Önskar er all lycka alla tre.

Kramis från extramormorn. Längtar efter att få träffa er<3

2012-02-13 @ 13:46:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0