Mummmsande

Åh min lilla loppa har blivit så stor! Hon är 3 veckor och en dag gammal idag och hon väger nu 4005 g!!!
På en vecka har hon gått upp 345 gram! En liten mummsare här, precis som sin pappa =)
Hon var superduktig på BVC och allt gick jättebra. Jag är så stolt över henne när vi är där, eller ja det är jag ju alltid!


Min älskling <3

Nu har vi lilla Ludde på besök, mamma och pappa kollar på hockey så vi passar Ludden under tiden!
Vi var och hämtade mat innan på Spoonery. Helt underbar mat har dom, en massa långkok som jag igentligen inte gillar haha, men deras har faktist varit gott. Så jag och mamma delade på en skogssvampsoppa och sen biffstroganoff (fast det var mer bara en köttgryta!). Det var mumsigt men nu hade det suttit fint med lite efterrätt haha! Men min flicka sover så gott nu så jag vill inte dra iväg med henne till affären, får bli utan mums!

Imorgon ska jag träffa mina mammakompisar =) Ska bli jättemysigt, blir nog lite fika så vi längtar lite extra mycket! Och på tal om det så kom jag precis på att jag har kanelbullar i frysen! Ojoj, dom ligger illa till nu! Får se om dom slinker ner i magen eller om det blir en kopp te istället =)

Oh förresten, dom försa dagarna efter att vi kom hem med Minja så var hon så fasligt knorrig i sin lilla mage. Vi provade minifom men det kändes som att det bara blev värre... Så fick vi tipset om fänkålsté och oj så bra det är! Jag försöker att dricka tre koppar per dag, morgon, middag och kväll. Och det fungerar verkligen, hon har inget knorr i magen längre, men så igårkväll så glömde jag min sista kopp och så knorrade hennes mage hela natten. Så nu vet jag att det verkligen fungerar och nu ska jag inte glömma det fler gånger!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0