Cheesecakemumsning!

Det blev en supermysig kväll igår, vi åt mina hemmagjorda köttbullar med pasta sen hallon-och blåbärscheesecake till efterrätt. Självklart glömde jag ju att fotta mitt mästerverk men sån tur är så hann min älskling få en bild innan vi högg in på den...

         


Idag åkte jag och mitt hjärta till den nya saluhallen som öppnat i västra hamnen. Men jag var inte speciellt imponerad. Det var mer som en affär än som en saluhall tyckte jag.
Sen mötte vi upp Anna och Bella för en fika på vårt favoritcafé, Anna tycker med att flickan ska komma nu så hon drog med mig på en promenad genom stan för att kanske få igång det... Men inte hjälpte det!!

Fottade magen idag med. Har bilder från typ varje eller varannan vecka från ungefär vecka 13 tror jag, tänkte att jag skulle lägga upp dom sen... Kan va roligt att se hur mycket som verkligen har hänt under dessa 9 månaderna. Men det får bli en annan dag!
Här är en från idag.



Nu ska jag bara mysa resten av kvällen, finns cheesecake över från igår så vem vet, kanske jag mumsar lite =)




Och knytet, nu tjatar precis alla på att du ska komma och undrar när dom ska få pussa på dig så snälla skynda dig lite. Jag vill veta vem du är!!!
Och speciellt för din mormors skull, hon har väldiga problem med sin mormorlängtan! <3

När kommer du???

Jag har faktist börjat överväga om det är så att knytet tänker sig att hon ska stanna kvar där inne för alltid!?
Folk frågar "men känner du ingenting" "känns det inte alls som att hon är på väg" NEJ DET GÖR DET INTE!!!!!!
Så, nu har vi rett ut det! Det känns inte alls som att hon har planer på att mysa med oss, inte utanför sitt bo iaf!
Men... plötsligt händer det, eller!?!!!?

Det har varit en galet lång dag idag, och klockan är bara eftermiddag än... Det känns som den eviga väntan nu, hade jag bara vetat att typ på torsdag så kommer hon! Då hade det inte varit jobbigt att vänta dom dagarna men nu vet jag ju inte ens om det är timmar eller veckor jag väntar på!!!!


Detta är det enda jag har att titta på förrutom min mage. Från ultraljudet i vecka 20 ungefär.



Men snart snart ska jag visa upp min lilla flicka för hela världen!!!!





Snart ska jag ställa mig pch rulla köttbullar, Tims pappa fyllde ju år här om dagen så han och Tims bror Robin ska komma och äta lite kvällsmat med oss. Ska bli mysigt, så känns det kanske som att dagen lett till något bra iaf! =)

Grattis Albin!

Hoppas jag inte gjort er nervösa nu eftersom jag inte skrivit... I så fall kan jag meddela att inget nytt hänt, inte vad gäller magen iaf!
Igår var jag och klippte min morbror sen blev det myskväll med Anna och Bella. Hon är så söt lilla Bella, och tänk att snart ska jag ge henne en kompis!!!
Anna drog iväg mig för att köpa hallonbladsté, hon är trött på att ingen bebis kommer nu =) Så det har blivit några koppar sedan igår haha!

                         



Idag fyller mitt fina gudbarn Albin 5 år!!! Grattis hjärtat mitt! Så jag, min man och min mamma har varit på kalas och ätit lite gott. Killarna (Albin och Anton) fick ett Xbox 360 Kinect av sin mamma och då var det ju en himla tur att min Tim va med så att han kunde installera och starta upp det till dom! Efter det var det sisådär med kontakten med barnen haha jag lyckades precis få ett hejdå från dom... Uppslukade i tvspelets värld, precis som alla andra små pojkar!



Åhhh jag undrar så när vår lilla bebis kommer komma...
Tänk att det verkligen kan bli när som!
Ska bli så underbart att äntligen få se henne och få veta vem hon är!
Hon gör sig verkligen påmind heeelatiden nu, sparkar och buffar mest hela dagarna. Det är så underbart att känna en liten fot sticka ut i sidan eller en liten rumpa som buffar mot min mage... Jag undrar om hon kommer vara lika vaken utanför magen, hennes pappa tror det inte men jag undrar jag haha...
Jag längtar efter DIG!!!!!!!!

Tjockislunch

Och vi väntar fortfarande... =)

Har precis varit och ätit lunch med Anna, Jacob, deras Bella och tre vänner till Anna. En av dom är också gravid och beräknad till samma datum som jag är! Och hon ska också få en liten flicka!! Så kul det är att träffa nån som är i min ålder och som ska få barn ungefär samtidigt... Så vi får hoppas på att vi kan ses snart igen med två små tjejer till =)


En bild från i somras med Anna och Bella, då var hon ju bara en liten bebis!!!


               


Igår när vi var i Höllviken så hjälpte mamma mig att färga håret, men sen jag blev gravid så har jag fått så himla mörkt hår så det blir inte fint när jag färgar det, så vi ska lägga i en omgång till idag, fast i en askblond nyans för att få bort det gula... Måste ju vara fin inför vår prinsessas ankomst!
Ska snart bege mig iväg till Höllviken igen med farfar.

Får nog bli lite glass med kolasås ikväll igen för oj vad knytet ropar efter det!!!!!!!!!!!!! =)

Män (eller min man iaf) kan OCKSÅ!

Efter frukosten idag blev det ett besök till barnmorskan för kntroll som vanligt. Bebisen hade vuxit som hon ska och hennes hjärta slog finfint! <3
Igentligen ville jag ite gå dit för barnmorskan har varit sså otrevlig, men jag gjorde det ändå... Detta var det sista besöket inbokat innan hon är beräknad att komma, men efersom jag verkar ha en svårflörtad bebis så bokade vi in två besök till de kommande veckorna. Men jag hoppas ju då verkligen att hon bestämmer sig för att komma innan!!!

Fikan igår med mamman min och kusinen var mysig, vi mumsade på lite daimcheesecake och sen fick jag ett nytt nagelack av min mor =) Rosa ska det ju va!!
Så jag målade mina fingernaglar idag men när det kom till tånaglarna så stöte jag på problem, igen!!!
Så min man fick rycka ut och hjälpa till, han var förvånansvärt duktig måste jag säga! Jag är imponerad!

      


Om ungefär en timme ska jag hämta upp min farfar, som praktiskt nog bor rakt över gatan, och köra ner till Höllviken. Vi ska äta där och hämta med oss två filmer hem som dom lånat av oss... Som vi hyrt och måste lämna tillbaka imorgon, ja invecklat och totalt ointressant men nu vet ni iaf =)

Mycket mer än så bjuder inte dagen på, såvisa inte lilla flickan bestämmer sig för att det räcker med mys i magen och vill testa på utemys istället!!!?!?? Man får gärna hålla tummarna!

Grattis Tommy!

Godmorgon!

Idag ska vi GRATULERA Tims pappa Tommy som fyler år! Grattis grattis på din dag, hoppas den blir underbar!


Annars så verkar inte som det kommer någon bebis idag heller!
Nu har vi ätit frukost och lagt oss till rätta i soffan =) Mitt hjärta plockade undan allt efter frukosten idag så jag behövde inte lyfta ett finger, underbar lyx!!!

Idag finns det inte så mycket inplanerat på schemat, inte förrän i eftermiddag då jag ska fika med min mamma och kusin Caroline...

Jag undrar så när bebisen ska bestämma sig för att komma, var kommer jag vara just då? Vad kommer jag göra precis när hon tycker att det är dax? Lite läskigt när man tänker på det men samtidigt sjukt spännande... För det kan ju verkligen vara när som. Idag är det exakt en vecka tills hon är beräknad, men jag har ju helatiden trott att hon ska komma tidigare så hon får gärna tycka att det är läge att komma ut snart!

Vi har mumsat!

Nu har jag kommit hem från Lund, har haft en supermysig kväll med god mat. Och EFTERRÄTT! Blev glass med kolasås, fy vad det är underskattat med kolasås haha!!
Jag har aldrig varit så värst glad för glass, bara isglass i så fall. Men så för ungefär två veckor sedan var vi på IKEA och där får alla barn en vaniljglasspinne efter maten, och DEN blev jag sugen på. Så sen dess har jag tyckt om glass!!!

            Ni anar inte hur gott det var!


           Mycket bekvämt med avlastningsplats nära munnen!



Nu ska jag och min man, som precis kommit hem från en hel kväll med Fifa, kolla lite på tv...

Redo!

Åhh seg dag idag! Det enda jag tagit tag i är frukostätning och en dusch... Ska snart göra mig iordning för en snabb runda ner på stan, sen i eftermiddag ska jag med min mor till Lund för att mysa lite med mammas vän Kerstin! Ska bli jättekul. Mannen får en kväll för sig själv, han ska leka med en kompis =) Och gissa vad dom kommer göra, en ledtråd är kontroller och en tv haha!

Vi har fått låna en bilstol till bebisen av min barndomsvän Anna och hennes Jacob. Toppen med tanke på hur mycket andra saker det är som redan kostar... Igår hämtade jag bebisinlägget med så nu kan hon åka säkert i bilen. 

 


Har köpt och fått lite ytterkläder med, tur det iom att kylan nu kommit till oss. Jag som trodde det skulle bli vår nu, men så blev det minusgrader istället!
Den vita åkpåsen till vänster på bilden fick vi av mina föräldrar i julkpapp och den ska hon få åka hem i. Då slipper vi krångla i och ur henne i en overall de första dagarna i hennes liv ute i verkligheten =)

 


Åååhhhh vad jag längar efter vår bebis!!!!!

Väska packad!

Nu har jag varit mycket effektiv och duktig!
Börjar få panik över att alla frågar mig om jag packat väskan inför BB... Jag har ju packat bebisens väska tillsammans med Tim men inte en enda sak hade lagts ner i min egen väska. Så nu fick jag tummen ur och packade min väska med. Jag har fått många tips om att ta med så sköna och praktiska kläder som möjligt.
Så det blev en hel "pyamasdress" som går att öppna med knappar ner till midjan, perfekt om man ska amma! Sen ett par pyamasbyxor och ett nattlinne, ett vanligt linne och en tjockare tröja, ett gäng strumpor och trosor, inneskor och såklart hygienarticklar. Det var nog allt, missat något?
Funderar starkt på att asa med en skön kudde med, jag älskar ju mina kuddar nåt så galet mycket =)

Jag försökte mig även på konsten ikväll att raka benen haha det är inte så lätt som man kan tro! Men len och fin blev jag! Och igår hjälpte min bästa mamma mig att måla tånaglarna så nu är jag färdig för avfärd mot BB!!!

Nu kommer snart mannen min hem, även han ska få packa sin del av väskan imorgon så att mitt mammahjärta kan stressa ner och få lite lugn och ro =)

Ingen bebis än...

Nä nu har jag varit dålig med uppdatering, men inte för att det kommit någon bebis =)
Jag och min älskade man åkte till höllviken i lördags för att äta men mina föräldrar och Tims pappa. Det var en mycket trevlig kväll men supergod mat, som alltid! Men jag tyckte att bebisen hade varit ovanligt tyst och lugn under hela dagen, så jag ringde till sjukhuset för att kolla hur orolig man ska vara och dom ville att jag skulle komma in för att säkerställa att allt såg bra ut. Men alla som känner mig vet att jag kan vara ganska så velig så det dröjde ända tills typ 11 på kvällen när vi ätit och allt, då bestämde jag mig för att åka in. Allt såg jättebra ut och självklart kom hon igång som bara den när vi väl var på sjukhuset... Jag fick ligga med två band spända över magen för att kolla hennes hjärtslag och aktivitet. Men som sagt, allt var bra och vi fick åka hem igen.
Min mamma följde med till sjukhuset, Tim hade druckit öl och vin till middagen och det var halt ute så det kändes bra att hon också följde med... Och jaa, vad ska jag säga... Dom hade roligt tillsammans på sjukhuset! Mamma var trött och fnittrig och tim var lite lullig och minst lika fnittrig, han skulle på och pilla på allt och prova knappar och lampor. Och dom bara skrattade! Undrar vad barnmorskan tänkte om oss haha en höggravid, en lullig man och en trött mormor =) Men hon var mycket trevlig och sa ingenting iaf!

Sen var ju tanken att vi skulle åka hem igen igår, men så stannade vi till på eftermiddagen som fort blev kväll, och sen blev det kvällsmat... Och plötsligt var det blixthalka ute och vi tog det säkra före det osäkra och stannade en natt till. Så vi körde hem imorse istället. Jag har ont i mina höfter nu när jag ligger ner så jag sover ganska så dåligt.. Och i höllviken delar vi ju på en 120 säng så så fort jag vänder mig så väcker jag ju stackars Tim. Så han får inte sovit så mycket han heller, stackare, och nu jobbar han hela kvällen. Men han klagar inte!!

Det är såå tråkigt att vara ensam hemma nu när jag inte har lilla Mille här, detta är första gången jag är ensam hemma i lägenheten sen vi lämnade honom. Det känns konstigt för det är så himla tyst. Ingen som gnäller och voffar, inger slemm i ansiktet och ingen klump som trängs med mig i soffan.. Och ingen som äter upp mina pizzakanter!!!!!!
Men hemma i Höllviken hade vi iaf lilla Ludde! Han är så liten!!! Han vaknade superglad idag och kom skuttandes ut i hallen. Det är så roligt för jag kan skratta åt mamma och pappa när dom håller på och mesar med honom.
-Oj vill du ha ett beeen!? -Men oj, vill du leeeka nu!?- Nä men nu vill han ju ha ny mat, den gamla är äcklig!?
Så springer mina föräldrar omkring dagarna i ända... Men sen när jag och Tim är där hemma så kommer jag på mig själv (och Tim för den delen) med att vara PRECIS likadana haha! Så när han kom skuttandes imorse så hörde jag Tim -Nä men lilla Ludde, vill du ha en gooodis!? Ja men kom så hämtar vi det då!!


                 


Nu ska jag kolla på tv och längta tills mitt älskade hjärta kommer hem till mig! <3

Tuff bebis!

Jag har sovit godare än på länge inatt! Somnade fort igår och bebisen har varit lugn och snäll hela natten!
Inte ens nu på morgonen har hon störat sig, bara lite sådär lagom buffig.

Fick veta häromdagen att min älsklade Becca kommer hem under sommaren! Hon åkte till San Diego i augusti förra året, då hade min mage bara börja synas lite lite... Och nästa gång jag träffar henne så är vi två istället =)
Ska bli så underbart att ha henne hemma under sommaren, jag tycker ju iof att hon kan stanna sen med men känner jag henne rätt så blir det inte så!
Innan jul så skickade hon ett par rosa Converse skor till min lilla flicka, gissa om jag längtar tills hon kan använda dom... Tuffast i stan!

        


Hörs senare ikväll, nu ska jag prata lite med magen <3

Filmfredag

Det blev inga äventyr idag, istället städade jag hela lägenheten i hopp om att vår flicka skulle tycka det va drygt och istället vilja komma ut... Men inte! Så då bestämde jag mig för att ta en promenad, i hopp om att det skulle få henne att ändra sig.
Så jag mötte upp Tim på hemmakväll där jag fick äran att välja två filmer och han en. Det är aldrig för sent Larry Crowne som jag valde kan jag varmt rekomendera, både jag och Tim skrattade en masa genom hela filmen!!
Han valde The green lantern!!!!! Kan det bli värre än så!? Jag sträckte mig så långt för ett tag sen att jag till och med gick med honom på bio och såg Transformers, MEN The green Lantern... Där får det ändå vara nog!
Tyvärr började vi vår mykväll tidigt och vi har nu sett båda mina filmer och hans tötiga film är nu i Xboxen!!! Jag kan inte ens se den för att vara snäll... Den är ju halvanimerad med självlysande utomjordingar!!!!!!!!!!!

Så nu har jag valet att lida mig igenom filmen eller underhålla mig själv. Säkert är iaf att jag inte är trött så därför inte kan gå och lägga mig, så datan blev min tillflykt.

Imorgon ska vi ner till mamma och pappa för att äta kvällsmat, Tims pappa kommer också och äter med oss =)
Det ska bli jättekul!
(UPPDAERING! DEN ROSA KILLEN I FILMEN DÖR NU!!!)
Jag har tagit på mig att göra förrätt till imorgon. Kollade på Jamie Oliver innan idag och han gjorde en soppa som såg supergod ut, uppdaterar imorgon om resultatet!


<3

Godmiddag! =)
Vaknade visst av att min man skrev ett meddelande kl 11 idag!!! Har sovit så dåligt inatt så det kanske behövdes. Vi gick och la oss efter att Tim kommit hem igår, typ vid 12-tiden men ändå tog det nästan två timmar innan jag kunde somna. Och det är samma sak varje natt... Sen vaknar jag typ 15 gånger per natt för att vända mig eller springa upp på toa. Sen tar det ibland 30 min innan jag somnar igen, så det blir bara en massa små snuttar av sömn. Antar att det bara är att acceptera eftersom det säkert är såhär det kommer se ut sen haha!

Det var supermysing hos farfar igår, han hade lagat lax med dillstuvad potatis, sparris och morrötter! Sen råkade jag äta lite chips och choklad med =) men jag är ju redan en tjockis så det kan ju inte vara så farligt!!!?

Idag har vi inga som helst planer än, det känns liksom aldrig riktigt som helg för mig eftersom jag är hemma varje dag nu och mitt hjärta jobbar ju så olika tider och dagar så ibland har vi lediga dagar tilsammans i veckorna istället för på helgerna. Men denna helgen är han ledig så det hade varit så kul att göra något!! Får komma på något bra tills han kommer hem idag...


                            

                                          Bjuder på en bild från när vi va i Damark ifjol...

                         Älskar dig mest på jorden min älskade fina Tim! Du betyder allt för mig! <3

Tack trogna älskade prins!

Inatt har magen varit nästan lika vaken som igår, mitt inatten var knytet tydligen hungrig och bestämmde sig för att äta. Och är man glupsk så får man hicka, så där låg vi och hickade i ett bra tag...
Det har dessutom varit iskallt i vårt sovrum så jag har fått burra ner mig så mycket jag kunnat under täcket.

Nu!? är frukosten i magen och vi har placerat oss i soffan, blir en lugn förmiddag idag. Sen ikväll ska jag gå över till min farfar och äta kvällsmat med honom och min kusin Caroline.
Ett fotto från sist när vi var ute och åt tillsammans. Vi har alltid så himla mysigt!

                                       


Både tjejen och killen som Mille bor hos nu bloggar, det hjäper så himla mycket att kunna läsa och se hur han har det. Känns liksom inte helt som att han är borta då. Och jag är så tacksam för att dom låter mig ta del av det!
Det verkar som att han har det superbra, får sova i sängen under täcket varje natt och har fått se fotton där han ligger med sin nya flickvän i soffan under en filt.. Ser supermysigt ut! Lånade ett av deras foton =)

                             


Hittade en massa bilder på datan nu som jag inte ens visste fanns, många på min lilla älskling såklart!
Här kommer två från när vi bodde i Kristianstad.

             

På dessa bilderna var han inte gammal, runt ett år skulle jag gissa. Vilken himla tur att jag hade honom! Vet inte hur jag skulle klarat mig annars. Alla dagar som jag satt där helt ensam i min lägenhet, då kom han med sin kalla lilla nos och bara strålade av kärlek. Det var ju tack vare honom som jag överhuvud taget gick upp ibland haha!
Och alla promenader som han släpade ut mig på, han lärde mig att orientera mig i Kristianstad =) och höll mig i form!!!
Tänk så mycket han farit runt med mig på! Under åren i Kristianstad följde han med mig hem på tåget nästan varje helg för att hälsa på mamma och pappa. Sen efter att jag tagit min examen bodde vi hemma i Höllviken under sommaren för att sedan ta vårt liv och flytta till Stockholm med Becca. Även då pendlade vi med tåg hem nästan varannan helg för att träffa mina föräldrar och min älskade Tim som jag så passande kärade ner mig i lagom till Stockholmsflytten... Efter ett halvår fick det var nog och vi bosatte oss i Tims 1a på 28 kvadrat i Malmö, och inte ens då klagade han, min fina lilla kille. Sen blev det äntligen dags för ett eget bo och vi köpte tillsammans en lägenhet. En 3a i Malmö. Men  här tog det faktist ett tag innan han helt trivdes..
Vi (jag och Tim) bestämde oss för att Mille inte skulle vara i vår nyinköpta soffa och nya säng, utan kunde nöja sig med sin egen bädd. Men det tyckte minsann inte lilla prinsen. Och jag förstår honom, för han och jag har alltid legat och myst tillsammans i soffa och säng under alla år, och nu skulle han helt plötsligt förvisas till golvet haha stackars hund!!!
Så efter några veckors hundtårar och sömnlösa nätter för oss alla tre så hittade han sin plats...
I SOFFAN OCH SÄNGEN!!!!!
Och det är precis så han ska ha det, tillgång till all den kärlek och närhet som han behöver och vill ha! Och det känner jag mig ganska så säker på att han får även nu, men sin nya tjej å allt!



Hörs kanske senare idag, nu ska jag göra bara ingenting!!!

Soffdag men kvällsbesök...

Åh vilken bra dag det vrit idag. Anna kom med sin Bella och vi har bara gjort ingenting. Lagade lite pasta till lunch men utöver det så har vi bara suttti i soffan och pratat en massa om allt och ingenting. Bella är så himla snäll, kräver inte mycket utan är bara så nöjd med tillvaron. En sån har jag med beställt haha!
Sen kom tim hem och vi började laga mat, så vi ringde Annas pojkvän Jacob med så kom han över och åt med oss, mycket gott var det vill jag lova!

Igår var jag hemma hos mamma och pappa på kvällen, är så jobbigt att vara ensam nu när jag inte har min lilla kille att lägga energin på så jag flyr så ofta jag kan... Men det blir bättre för varje dag som går, även om jag inte riktigt fattat att han verkligen har flyttat. Det känns som att han bara är ute med sin Sara (hon som brukar gå ut med honom) eller är hemma hos mina föräldrar. Men jag antar att det kommer sjunka in efterhand som tiden går...

Min älskade mamma fick agera fotograf igår, måste visa hennes oerhörda talang...

                   


Min mage har varit vaken hela dagen idag, bebisen har verkligen inte varit stilla många minuter under dagen. Kan ju hoppas på att hon tycker det känns trångt där inne nu och snart bestämmer sig för att komma ut! Fast gärna inte inatt, för jag är trött och vill sova!
Jag känner så varje dag nu... När jag vakar på morgonen så tänker jag att idag, idag kan hon få komma!!! Men sen fram emot kvällen när hon fortfarande inte kommit så tänker jag bara att snälla, snälla inte inatt bara för jag är trött och längtar efter att få sova! =)
Ska bli kul att se vilken dag som blir den stora dagen (eller natten)!

Nu ska jag mumsa i mig lite glass sen blir det nog sikte mot sängen... ´
Så god natt och hoppas ni sover gott!

Grattis Tiger!

Idag är en stor dag! Min älskade fina Michaelas son Tiger fyller 1 år!
Det är så sjukt att ett år kan gå så fort, det känns inte alls som ett år sedan jag satt i Sthlm i snöstorm när det kom ett mms med ett underbart litet bebisknyte... Gud vad jag blev lycklig, tänk att hon hade fått sin egna lilla bebis, och som jag längtade tills den dagen det skulle hända mig!
Och nu är han ingen liten bebis längre, nu är han en helt underbart fin liten kille med en massa glitter i ögonen! Jag saknar dom en massa och så fort min flicka kommit och jag hämtat mig så kommer dom för att kramas med oss... Galet så mycket jag längtar!

Idag jobbar Tim dag, så snart kommer bästa Anna med sin underbara dotter Bella för att pussas med mig =) Tänk att Bella snart också fyller 1 år, jag kan inte fatta att det verkligen kan gå så fort... Hon ringde precis och sa att dom är på ingång så nu får jag avsluta, återkommer ikväll!

Osund utan hund!

Det känns så konstigt och osunt att inte ha Mille här hemma. Tim jobbar kväll idag så vi tog sovmorgon till halv 10, sen dess har vi ätit frukost och kollat på tv. Vi har inte ens varit utanför dörren idag!!! Det är inte nyttigt för själen att inte ha hund!!!!!!!!!
Och vi har inte direkt något att göra heller. Det var samma känsla igår men då tvingade jag med min man på en tur till Rusta iaf =) Fick handlat spik och krokar för att sen kunna spika upp lite tavlor och lampor. Utöver det så finns det inget att göra. Lägenheten är skinande ren, bebisrummet är färdigt, vårt sovrum är ommöblerat och vår princessas säng är på plats där, allt som ska upp på vinden är nu uppe... ja, vi är helt enkelt redo för en liten flicka nu!!

Idag är dagen som jag under flera månader gissat på att hon ska komma. Den 17/1-12. Så skule det se ut! Men jag tror inte att hon behagar komma än på några dagar så det är bara att bita ihopa och fortsätta vänta!
Andra datum som en del gissat på är den 21/1 eller den 27/1... Spännande =)

I eftermiddag när min man åker till jobbet så beger jag mig nog ner till mina föräldrar och lilla Ludde. Tänkte att min kära mamma ska få fixa blixtlåset på min jacka och jag är såå sugen på att baka något gott... Haha det är så kul för jag har inte varit så jättemycket för bakning innan men nu är det helt plötsligt jättekul. Är väl mamma-hormonerna som satt spratt!

              Jag orkar inte fotta bebisrummet just nu men ni får en bild tagen för ett tag sen, uppdaterar sen =)





Släng gärna in en kommentar, hade varit kul att veta vem som är här innen och vad ni tänker!!!

ÄLSKADE MILTON!

I lördags länade vi Milton till sin nya familj... Det var en jobbig dag.
Han är nu hos ett underbart par med en amstafftik på 4 år, Sheila. Hon ser till att sätta honom på plats vill jag lova, men det är bra för han är yngst så hon ska bestämma!
När vi kom dit så spenderade vi lite över en timme med att försöka lugna ner dom lite och pratade en massa, men sen fick vi ge upp och gå ner med dom till rastgården så att deras energinivå skulle sänkas =)
Sen gick vi tillbaka mot lägenheten och vi fick säga hejdå till min älskling. Han va ganska så upptagen med att kolla efter sin nya tjej och det va kanske bra för då märkte han inte så tydligt att vi lämnade honom.
Vi har haft en helt underbar kontakt sen med paret han är hos, dom har ringt för att kolla hur jag mår och för att berätta hur det går. Och det har gått jättebra, båda hundarna sover i deras säng under täckena!!! precis så som Milton älskar det! Sen har dom skickat foton och sms, så även fast jag är ledsen så känns det mycket bättre än vad jag någonsin trott att det skulle göra. Jag trodde att jag skulle gråta oavbrutet i resen av mitt liv, aldrig kunna gå upp ur sängen igen och bara sltua leva.... Men sån tur är så blev det ju inte så! Jag vet att mitt hjärta har det så bra som han bara kan ha det och han får nu en massa kärlek och omtanke. Men han kommer föralltid vara den bästa vän jag haft och jag kommer för evigt att sakna och älska honom, min fina kille!

Nu har det gått två dagar och det känns jättekonstigt, jag liksom letar efter honom helatiden och glömmer bort att han inte är hos mig mer. Det är obehagligt tyst i lägenheten och jag känner mig rastlös. Första natten stannade jag och Tim hos mnia föräldrar och det var skönt. Men igår åkte vi hem och det hade jag fasat för lite. Här är det ju liksom bara vi två och då fattas Milton helatiden. Och det är precis så det känns, som att mitt hem inte är helt...

Så fast att jag är jätteglad för Milton och allt han har så blöder det lite i mitt hjärta... Men det är ju samtidigt det som är en del av livet, att kunna känna sorg och smärta. Och det är jag väldigt tacksam över...
"Unlike roses I can bleed"

                            Dom som han bor hos nu skickade ett fotto på Mille och Sheila från första kvällen...




Älskar dig så mycket min fina Milton! Tack för allt du gjort och allt du gett mig! <3


Kärlek i 10 år!

Jag och min lilla kille fick sovmorgon av min man idag, mycket skönt vill jag lova! Så vid halv 11 ringde det på dörren och Milles bästa Sara kom för att gå ut med honom och säga hejdå... Känns så konstigt att hon inte ska komma och gå ut med min lilla plutt mer, och det tror jag han med hade tyckt om han hade vetat för hon är verkligen favoriten. Tim ville att han skulle äta imorse innan han gick ut men nej, han valde sin Sara!!

Nu har vi städat hela lägenheten för ikväll kommer mina favoriter i livet för att äta med mig och min mage <3 Åh som jag har saknat oss 4 tillsammans!!! Det är galet så fort tiden går, kom precis på att till sommaren är det TIO!!!!! år sedan jag träffade mina älskade vänner för första gången. Tio år av kärlek utan gräns, det är så livet ska vara! Får ha lite jubileum i sommar ju =)


Tror detta va 2005 om jag inte räknat fel...



Nä nu bir det till att duscha sen ska jag iväg och träffa en vän med sin lilla son ett tag!
Hörs ikväll!

Dålig start, bättre slut!

Idag har varit en sådääär bra dag... Det började igår för jag kunde inte somna, har börjat få mer å mer foglossning så mina höfter plågar mig, så klockan blev typ 2 innan jag kunde somna inatt. Sen vid 20 över 6 imorse vaknade Mille och skulle ut i hallen och kräkas, hade nog smaskat i sig något mindre lämpligt...
Detta resulterade i ca 1,5 timmes vakenhet till innan jag tillslut somnade om. Nästa gång vi (läs Tim) vaknade var klockan 11 och vi hade en timme på oss innan vi skulle vara hos barnmorskan. Och vi som hade SÅ mycket att göra idag!!!
Det gick bra hos bm iaf, pluttans järta slog finfint och magen hade vuxit som den ska. Toppen!
Vi har bara ett sista besök kvar nu som är boka hos bm, får se om vi hinner med det också eller om vår bebis bestämmer sig för att komma ut till oss innan... ELLER om det blir ännu fler besök än ett till, vilket jag då ju inte hoppas på!!!
Sen blev det lunch med min man och farfar, Vapiano som bara är helt underbart gott! Det va riktigt mysigt, lugnt och skönt och farfar fick berättat lite om Spanien som han varit i under julen. Brun och fin var han vill jag lova! Det är alltid lika roligt att träffa honom, så lätt att ha med och alltid glad, det gör mig lycklig!!!

Ikväll kom Tims vän och hjälpte oss att borra två hål i taket, vi bor i ett hus som är byggt av den hårdaste sten som finns, så det krävs en riktig slagborr för att få upp saker här hemma... Men nu är hålen där så det enda som fattas är två krokar som ska inhandlas till helgen =)


Mitt älskade hjärta lagade korvstroganoff till kvällsmat som nu ligger i våra magar så nu ska resten av kvällen bara njutas av, förresten så städade vi ut julen idag haha liiite se jag vet men nu är det lugn och ro utan en massa tomtar som tittar på en!


Lite kärlek så blir kvällen bättre!




Bortglömd dejt och kärlekslek

Föreläsningen igår var faktist riktigt bra... Fick lite svar på saker jag funderat över så nu kommer det nog gå galant den dagen hon bestämmer sig för att komma haha!

Dagen idag började med att jag och mitt hjärta åkte till familjerättsbrån för att skriva under för faderskap och ansöka om gemensam vårdnad. På vägen dit ringde min kära vän och frågade om jag började bli färdig... Till vad!?!? Vi hade visst en lunchdejt idag som jag helt suddat ut från mitt minne, men en dejt blev det í alla fall! Hennes lilla flicka är snart ett år och det så så galet som hon växer, ingen liten bebis längre...

Sen hämtade jag mannen för att bege oss med odjuret till trelleborg för att leka lite. Vi har hittat en perfekt familj till Milton, ett par med en amstafflicka på 4 år som milton är störtkär i. Hon och Milton leker så fint tillsammans och det känns så underbart att se dom tillsammans! Han kommer få det så himla bra där!
Jag har varit ledsen nu i 8 månader och haft en massa ont i magen eftersom jag varit så orolig över vart han ska ta vägen eftersom vi inte kan ha honom med en bebis. men nu känns det riktigt bra och jag vet att dom kommer kunna ge honom ett helt fantastiskt liv!!!
Så på lördag ska vi packa hans saker och åka med honom til hans nya familj. Jag vet inte hur jag ska klara av att säga hejdå till honom, men på något konstigt sätt så känner jag mig ändå lugn. Tim har tagit ledigt från jobb så vi kan åka tillsammans och så följer min mamma med också. Så det kommer säkert gå bra!

Nu ska jag dricka mitt underbart goda te och kolla på tv med mina killar!







Min älskade Milton <3

Kärlek i magen!

Åh jag har så mycket pirr i min mage!
Tänk att det snart ska komma en bebis till oss, en iten princessa som jag redan innan jag träffat henne vet att jag kommer älska helt obehindrat. Tänk att man kan längta så mycket efter en liten person som man inte ens känner!!! Och så mycket man kan älska en mage! Det är helt otroligt vilka känslor som bubblar i ens kropp när det vilar en liten bebis där inne i magen....


Så äntligen blev det gjort!

Nu har jag gått i över 8 månader och velat över om jag ska ha en blogg eller inte...

Det är ca 3 veckor kvar tills vår lilla flicka är beräknad att komma och tankarna blir allt fler och mer svårsorterade i mitt huvud. Så nu blev det avgjort, det blir en blogg för att åtminstonde kunna se vad det är jag inte reder ut när det bara stannar i mitt huvud =)

Idag har varit en såndär jobbig dag. Jag är så himla dålig på papper (räkningar, saker som ska fyllas i och förstås osv..) och just en hög med sånna papper låg nu på bordet och hatade mig!!
Jag har haft ont i magen över att ta tag i det för att slippa känna hatet så idag fick det vara nog... Jag började försöka förstå men försäkringskassan och CSN finns inte till för att göra ens liv lätt, så min stackars man fick ta allt jobbigt som legat och grott i min mage i flera dagar nu. Stackare, det är ju inte hans fel!
Men efter några samtal och lite grubblande så tror jag att jag fått rätt på det. Så nu ska det bra läggas på lådan och komma iväg, sen kan jag andas ut ett tag... tills nästa hemska kuvert kommer!!!

Men något som är roligare är att jag å mitt hjärta ska på "föräldrarföreläsning" imorgon, det är någon typ av föreläsning på sjukhuset om förlossning och allt som hör det till, och det ska bli kul!
Jag känner mig så oförberedd inför förlossning och bebis så allt som erbjuds att lyssna på och läsa sig till tackar jag glatt ja till nu. Jag har inte varit ett dugg nervös inför förlossningen u
RSS 2.0