Egen marnmat såklart!

Idag startade vi dagen med att laga lite mat till Minja. Hon får smaka på det mesta vi äter som inte är starkt eller salt såklart! Men vi har inte gjort så mycket egen barnmat till henne... Jag älskar att laga mat och vill gärna göra egen mat till henne men jag tror att eftersom vi är iväg och gör så mycket hela dagarna så har det bara blivit bekvämt med burkmaten...
Men nu tog jag tag i det och gjorde lite kyckling och makaroner med ärtor...
 
 
Konsistensen är självklart annorlunda jämfört med barnmaten men det föll ändå damen i smaken minsann!
 
När jag ändå var igång så passade jag på att koka ihopa lite mellanmål. Det blev äpple, hallon och banankompott. Jag slängde även i lite havre för att göra det lite mer mättande.
 
 
Det ser kanske inte så gott ut men smakar förhoppningsvis bättre! Vi får se vad prinsessan säger sen!?
 
Idag finns det inga planer för dagen förrutom jobb för mig ikväll. Minja sover nu så jag har lite tid på mig att klura ut något roligt för daagen...

Ny header och nytt tem på gång!

Jag har länge velat ha en egen header men jag är ju så löjligt dålig på allt vad datorer heter och har för den delen inget fotoredigeringsprogram på min dator så det har inte blivit någon header.
Men så har jag ju min underbara vän Michaela som ska hjälpa mig med att pyssla ihopa något fint... Temat på bloggen ska också ändras eftersom texten nu är så liten och svårläst. Så snart blir det nytt och fint!
 
Minja älskar sin pappas risifrutti, det räcker att han tar ut den ur kylen så hänger hon kring hans ben =) Så han har inte så stort val än att dela med sig lite till sin lilla dam!
 
 
 
Minja fick en ny mössa idag. Hon behövde en som gick ner över hinderna nu när det börjar bli kallt... Dom lovar ju snö i nästa vecka så vi får förbereda oss =)
 
                                             
                                              
 
Imorgon kväll blir det jobb för min del, det är ett roligt uppdrag så jag ser verkligen fram emot det. Jag ska även jobba med en vän som jag tycker mycket om så vi kommer säkert ha roligt och förhoppningsvis göra ett bra jobb! Det är jättekul att komma ut och tolka lite mer nu efter en massa månader hemma. Jag älskar verkligen att vara hemma med min tjej med det är himlans kul att tolka med! Och det känns jättebra att känna att det är roligt att gå iväg och jobba, för jobba måste jag ju göra förr eller senare!!!
 

Hon är hans barnbarnsbarn!!!

 
Häromdagen kom min man hem med en stickad tröja som han köpt till mig, underbara fina <3
 
Jag har tur som har en så himla snäll och duktig dotter! Vi gick ner till stan tidigt imorse för att fortsätta spåna på framtidens jobbplaner, ett möte som kändes så himla bra och min lilla tjej skötte sig utmärkt!!
Sen blev det lunch i stan med vänner och lite julklappshandling.
 
När vi kom hem så fick vi besök av min farfar som skulle adoptera min gamla Ipod. Minja ääälskar honom och dom lekte och busade en massa. Så himla häftigt att hon är min farfars barbarnsbarn!!!
Tänk att kunna säga "detta är min sons dotters dotter, mitt barnbarnsbarn"
 
 
 
Lekstund med gammelfarfar
 
 
Jag och min lilla dam har delade meningar gällande foton med oss båda på. Jag hade tyckt att det varit himla mysigt att få ett fotto på oss tillsammans men det tycker inte hon...
 
 

Britax Multi tech till min flicka

Det är så himla mysigt att sätta sig i soffan på kvällen med ett täcke och kanske något litet gott att mumsa på, speciellt nu när vi fått upp all mysig julbelysning! Jag tror att vi tjuvstartade lite men det betyder ju bara mer tid att njuta av det mysiga!!!
 
Det tog 30 min att natta mitt hjärta ikväll med men nästan inget gråt alls så det känns super!
 
Vi var iväg och köpte en ny bilbarnstol till Minja idag. Jag har kollat runt en massa och Minja har provsuttit en massa men så bestämde jag mig tillslut!  Det blev en Britax - Multi tech, ROSA (såklart haha)!
Den kan användas både fram och bakåtvänd och hon kan sitta säkert i den tills hon är ca 7-8 år gammal!!!!!
Det går att ta bor fempunktsselen när hon blivit en stor flicka och använda den med det vanliga bilbältet som i en vanlig sätesbilstol, toppen!
Det ska tydligen vara den bästa tvåvända bilstolen på marknaden, bilstolarnas Rolls royce sägs det! =)
 
Tack snälla pappan som sa att Minja fick välja viiilken färg hon ville!
 

Nollsextjugiotre, underbart!

Nollsextjugiotre!!!
En fantastisk känsla for genom min kropp när jag vaknade imorse av att min lilla tjej pratade och jag insåg att hon tagit sovmorgon till kl 06.23! Hon sov en timme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen igår och på kvällen nattade jag henne i sin säng igen. Det tog lite längre tid, ca 30 min men hon grät nästan ingenting, mer beklagade sig lite bara. Det känns så skönt att vi ändrat på våra dagar och jag tror att det är skönt för Minja med.
Innan så gick vi mest efter klockan, hade hon varuit vaken i 3-4 timmar så var det sovdax och så nattade vi henne... Men ibland kunde hon ligga vaken i vagnen i en hel timme för att slockna precis innan vi kom hem. Nu är hon istälet vaken och glad i ca 5-6 timmar för att sedan somna lätt som en plätt! Det fungerar för oss eftersom hon aldrig blir grinig och sur. Två timmars vila på en hel dag är kanske lite lite men jag kan inte tvinga henne att sova och så länge hon mår bra så tänker jag inte lägga mig i.
 
Idag mös vi igång morgonen med lite välling och barnprogram...
 
 
Bubbelgummis var det visst som visades, Minja kollade faktist en stund!

Mammakilona borta och pepparkaksgumman har kommit

Och så kom äntligen den dagen som jag väntat på så länge! Igår ställde jag mig på vågen hemma hos mina föräldrar, eftersom jag inte har någon, och så vips så var alla mammakilona borta!!! Nu är jag tillbaka till där jag startade när jag först blev gravid.
Givetvis ser min kropp inte ut likadant som innan jag blev gravid med det är ju inte konstigt och det stör mig inte. Vad vågen visar är igentligen inte heller speciellt viktigt för mig men jag måste ju erkänna att det var en himla skön känsla när jag såg att alla mammakilona försvunnit. Det har liksom känts som att det inte varit riktigt min kropp jag levt i, kilona tillhörde graviditeten och den är ju sedan länge över och jag har under ett tag kännt mig som mig själv igen men inte sett helt mig själv i spegeln.
 
Innan jag blev gravid så läste jag överallt att "nio månadet upp, nio månader ner" och det känndes inte jobbigt att tänka att det skulle bli så.
Så jag mumsade på som bara den under graviditeten. Inte ens i slutet kände jag mig speciellt tjock, men jag hade ju iof världens störst mage som tog både min och andras uppmärksamhet! Men när min lilla tjej vl tittat ut så kändes det annorlunda! Dom första veckorna har man ju så mycket hormoner och känslor i sin kropp så då hann det nog inte störa mig så mycket, men när det väl lagt sig och jag började bli jag igen så känndes det sådär kul att bo i kroppen resulterad av en massa mumsande =)
(givetvis pga gravidieten men så kände jag inte då!)
 
Jag började ganska så snabbt efter att Minja kommit med att äta LCHF och har gjort det sedan dess, dels för att jag ville få en kickstart i början men också för att jag mår himla bra av denna kosten. Jag äter inte en massa fett och jag utesluter inte kolhydrater till 100% men så mycket som möjligt. Jag mår jättebra och har en massa energi varje dag!
 
 
Idag har jag jobbat hela dagen men när jag kom hem möttes jag av en liten pepparkaksgumma, finast av dom alla!
 
 
Världens sämta bild men en pepparkaksgumma kan man allt skymta!

Brunch med vänner

Dagen startade vi med brunch på ett café med vänner. Det är kul att kunna gå iväg och mumsa i sig lite gott ibland, tyvärr så är där ju inte så mycket som jag igentligen får äta eftersom jag äter LCHF men man får skippa det värsta och unna sig lite!
 
 
Minja trivdes hos Jenny och Mattias
 
 
Snart ska vi upp på vinden och hämta ner julsakerna och sen bjuder dagen på lite jobb för min del, ska faktist bli roligt att komma iväg ett litet tag!
 
Vår nya rutiner börjar kännas bra, Minja sov till kl 6 imorse vilket inte hänt på länge. Visst är det tidigt att gå upp och starta dagen kl 6 men det är bättre än fyra och om jag bara går och lägger mig i tid så är det inga problem att gå upp vid 6-tiden... Och vem vet, plötsligt kanske hon ändrar det till kl 7!??!
 
 

Törnrosa i sin matstol <3

Idag har vi varit igång hela långa dagen. Vi startade med att mysa här hemma, jag duschade och gav Minja mat. Sen var det dags att fixa iordning ansiktet och min lilla tjej fick underhålla sig i sin matstol med ett rån undertiden hon iakttog mig med sminket. Plötsligt såg jag hur hon liksom sjönk ihop och plötsligt sov hon där i sin stol... Så himla gulligt när hon satt där med flaskan i handen och tappade huvudet =)
 
 
Så jag fick lyfta in henne i sängen så hon fick sova.
Jag har börjat testa lite nya rutiner... Hon vaknar ju alltid kl 4!!! på morgonen och det är så himla jobbigt. Sen är hon uppe i 2-3 timmar för att sen sova i 30 min - 1 timme igen. Sen är hon vaken i några timmar, sover kanske en timme vid lunch och sen när eftermiddagen kommer är hon så trött att hon kan sova i två timmar... När klockan sen blir 7 och det är tid för henne att sova för natten så är hon förmodligen redan utvilad även om hon alltid somnar gott. Hon vaknar runt kl 3 på natten för en flaska välling och sover sen ca en timme till och som sagt välkomnar dagen (natten!!?) kl FYRA!
Så nu har jag tänkt om, eller ja Elin har hjälpt mig att tänka om. Det är så himla lätt att fassna i rutiner som liksom bara blivit så utan att man tänkt igenom dom.
Så nu håller jag henne uppe så länge som möjligt på morgonen. Vid 10-11 somnar hon då av sig själv och sover i 1-2 timmar, sen får hon vara vaken till eftermiddagen och då sova i 1-1,5 timme igen. Detta har jag nu gjort i 2 dagar och hon har sovit en timme extra båda dagarna och vakat klockan 5.
Rutiner tar ju tid att ändra på så jag är än så länge nöjd att hon flyttat fram sin morgon en timme, men hoppas ju givetvis på att vi kan få fram det nån timme till!!!
 
Minja dricker bara välling på natten. På dagarna klöks hon av att bara smaka på det MEN ikväll så gav jag det ett försök och hon satt och mös i mitt kvä och smaskade i sig en hel flaska! Sen gick jag in och lade henne i sin säng vilket hon inte tyckte var en så bra idé. Hon blev ledsen och grät i några minuter, sen gick jag in och killade henne på halen och sjöng för henne och vips så sov hon.
Än en gång är jag såå stolt över henne <3
 
Det har varit en bra fredag och vi har varit glada, mer kan man inte begära. Minjas julklappar är nu färdigköpta och det känns riktigt bra!
 

Minjas första tomteträff

Igår var jag och min tjej nere i stan med Madde och Olivia. Det är jättekul att se Minja och Olivia tillsammans. Det skiljer ara 9 dagar mellan dom och dom har verkligen börjat uppskatta varandra nu!
Nere på stan sprang vi på tomte som Minja jättegärna ville sitta hos och berätta vad hon önskar sig...
Det är sådär lätt att föreviga det med ett foto med vi gjorde iaf ett försök!
 
 
 
Minjas första tomteträff
 
Igår eftermiddag kom min mamma hit och senare min pappa. Vi lekte med Mini och hämtade mat hos Tim (snart stammisar där haha) sen var vi ute coh gick en runda så Minja fick somna i vagnen.
Innan pappa kom så åkte jag och mamma bort till en av mäklarna här i slottsstaden för att höra oss för lite. Vi har ingen flytt på g nu alls men när den dagen kommer och vi kanske vill ha ett hus med trädgård så kan det vara kul att veta vart man ska leta. Vi pratade med en jättetrevlig kvinna och kom fram till att det vi får ta en runda med bilen för att kolla var vi kan tänka oss att bo en dag och sen ta det från där.
 
Nu sover min lilla plutta i min famn, hon vaknade kl 5 imorse och har sedan dess varit vaken tills hon somnade vid halv 11. Så länge har hon aldrig varit vaken innan på morgonen så jag är stolt över henne! Snart ska jag lägga henne i vagnen och göra mig iordning för att sedan gå ner till stan med två vänner och deras ungar!
 
 
 
Det är en underbar dag och vi ska njuta en massa av att få må bra och av att få vara tillsammans,
min dotter och jag! <3
 
 

Framtiden kanske överraskar

 
I lördags blev det jobb för mig hela dagen. Mannen jobbade med så Minja fick busa hos sin mormor och sen hos sin farfar innan jag hämtade henne för att åka hem och göra iordning inför kvällen.
Min bror och hans sambo kom hit tillsammans med en kär vän, Magdalena, och hennes sambo Rasmus. Vi hämtade mat på Tims jobb Spoonery (underbart goda långkok och grytor!!) och drack några glas vin! Det blev en helt underbar kväll, en såndär kväll som laddar upp ens energi för flera dagar framöver...
 
Minja slocknade som Törnrosa i Millans famn när vi gick och hämtade mat
 
Efter maten spelade vi kort och den enda nyktra i sällskapet vann båda rundorna... Rasmus! =)
 
Nu har Tim varit ledig i två dagar så vi har passat på att handla lite julklappar och fixa här hemma. Tanken var att vi skulle rota ner julpyntet från vinden idag men det får vänta till helgen när han är ledig igen. Jag hade nämligen en lunchdejt idag med en vän, föredetta klasskamrat och arbetskamrat, Jenny. Vi hade djupa diskussioner kring jobb och framtidsplaner...
Jag har ju ingen fast anställning på tolkcentralen eftersom mitt vikariat gick ut när jag gick hem på mammaledighet. Så jag har den senaste tiden blivit allt mer orolig för hur min framtid kommer att se ut. När jag var gravid och visste att jag inte kunde ha kvar min älskade hund Milton så hade jag så ont i magen vare dag att jag nästan ville spy, det gjorde liksom ont i själen... Ungefär samma känsla kommer när jag tänker på att jag inte vet hur det kommer se ut för mig med jobb. Igentligen är det en dum sak att må dåligt och vara orolig över för det är ju "bara" pengar. Men nu har jag en dotter och en familj att tänka på och då är det så himla mycket mer än så som står på spel. Jag vill kunna ge henne en bra uppväxt. Jag vill kunna köpa kläder och saker, kunna resa nån gång då och då och kunna göra saker som sätter lite guldkant på vardagen utan att jag ska behöva tänka på hur det sen drabbar mig ekonomiskt i slutet av månaden.
Men nu äntligen så känns det ljusare och klumpen i magen har blivit mindre. Det känns som att det faktist till och med kanske kan bli riktigt bra.
 
Det är skönt att träffa sånna vänner som Jenny ibland. Hon och jag har samma inställning och tankar kring vårt jobb och yrke. Vi kan diskutera saker på en helt annan nivå än vad jag kan med folk som inte jobbar som tolk, självklart! För det är verkligen en helt annan värld jag får ta del av. Jag är inte bara teckenspråks och dövblindtolk, jag är även en del av en annan kultur och värld. Jag har inte så många "fritidsintressen" men jobbet är en stor de av mitt intresse, det kan jag diskutera och fördjupa mig i i all oändlighet eftersom det intresserar mig något galet mycket! Så när jag tänker på min framtid så handlar det igentligen inte om att jag är orolig för just saken att jag inte har ett jobb (för ett jobb kommer jag ha oavsett vad) utan mer att jag nog är rädd för att jag inte längre skulle vara en del av den världen jag nu lever i... En fantastisk värld!
 
Min underbara fina Milton, min bästa vän! Jag saknar dej <3
 
 
 

Barnuppfostran och maffiamammor

Dom som känner mig vet att jag inte är mycket för dessa "mammamaffian" =)
Dom som tycker sig ha så mycket rättigheter hit och dit.
Dom som kan utan problem slå sig ner 7 mammor med sina barn och vagnar på ett litet fik mitt inne i stan utan att fundera över att man faktist kan låsa fast vagnen utanför eller anpassa sitt fikeri efter var det finns plats för just SJU mammor med SJU eller till och med ännu flera barn.
Bilarna SKA stanna för dom vid övergångsställena så då kan man bara rusa rakt ut med sin vagn eftersom bilarna ju SKA stanna och släppa fram dom.
Barnen ska ha det ena märket hit och det andra märket dit på både kläder, leksaker och tillbehör.
Barnen har även rutiner så fasta och precisa att det absolut inte går att anpassa efter situationen. Hon MÅSTE sova en viss tid, i sin egen säng och äta precis just den maten vid den tiden. Och herregud om barnet skulle få äta socker innan dom är två och för att inte tala om att prata om sitt barn som prinsessan eller prinsen. Denna moderna hen som florerar så flott i våra liv...
Det finns en hel evighetslista kring barnauppfostran och föräldrarskap, den ena metoden mer modern än den andra... Och jag, jag kan inte riktigt ta mig till att "följa" någon av alla dessa metoder. Stackars mitt barn!
 
Min unge äter när hon är hungrig, sover när hon är trött (är vi inte hemma så blir det i vagnen, i sélen, på ett badrumsgolv =) eller någon annan plats som hon kan snusa gott på), hon undersöker mina skåp, lådor, hyllor och väskor, hon får smaka på det mesta som hon tycker verkar intressant, hon ÄR en prinsessa med glitter, rosa och rosetter, och hon är underbar!
Hon sover gott, hon är nyfiken, glad och försiktig när hon får tag i nya saker, hon äter jätte bra (tycker om allt hon någonsin smakat, till och med oliver!!), hon är en trygg liten tjej som älskar människor och andra barn och hon är det mest fantastiska som hänt mig.
 
Jag har ingen aning om vem min lilla flicka en dag kommer att bli. Men jag är övertygad om att jag är en bra mamma med ett tryggt barn även fast jag inte kan förlika mig med någon av alla dessa metoder och regler som finns för att vara en bra föräler.
Kanske får jag en dag en lika fin relation till henne som jag har med min mamma och kanske blir hon en stark och självsäker ung dam en dag som trivs med sig själv... Det är ju mitt mål och det jag önskar mest av allt. Oavsett vad så trivs jag i min roll som mamma till Minja och jag känner att det jag gör är rätt för oss.
 
Det finns dock en kvinna som blogggar, hennes ord är några av få som jag faktist kan ta till mig av och känna att det stämmer överens med bilden jag har av barnuppfostran. Jag tycker att det hon skriver är intressant och jag tror att det är viktigt att ibland veta varför man gör som man gör. Och det tror jag att hon kan hjälpa mig med.
www.petrakrantzlindgren.wordpress.com
 
 En dag gammal, tänk att då för lite mer än nio månader sedan började äventyret! Ävetyret som är vårt liv tillsammans <3

En såndär jättebra fredag

Idag är en underbar dag och jag har ingnting alls att klaga på! Min fina flicka vaknade kl 06.20 så jag fick "sova ut" och är mycket nöjd! Att hon vaknar runt kl 6 är okej, hon somar ju kl 19 på kvällen så då har hon sovit i 11 timmar... Att däremot vakna kl 4 som hon gör en del dagar, tex igår, känns inte alls okej!
 
Idag ska vår Tim jobba igen, han har hoppat in och tagit ett extrapss, så jag och Mini ska åka ner till mamma i Höllviken och mysa! Vi sover nog över där också så slipper jag släpa in och ut min prinsessa inatt. Min pappa är i Stockholm på mässa så det blir tjejkväll med Ludde! Fast vi ska sakna honom en massa!
 
Minja med min kusin Caroline från igår, sötaste tjejjerna <3
 
Min dam är väldigt sur nu eftersom hon inte får vara med och skriva å datan, det är på topp mest spännande just nu! Men hon är ändå så himla duktig på att underhålla sig själv nu, plötsligt så vandrar hon iväg och upptäcker lite. För ett tag sedan hittade hon en liten prick på golvet...
 
Det är inget fel på hennes syn iallafall!
 
Nu ska vi fortsätta ha en helt underbar fredag!

Dagarna rusar iväg

Igår var Tim äntligen ledig så vi åkte till Nova Lund och kollade på lite julklappar. Nu har vi börjat komma igång och har flera idéer så det känns skönt!
Vi körde även innom oxie och köpte två lådor som jag hittat på blocket :) Jag hade tänkt måla dom vita och skriva något fint på dom, får se sen hur resultatet blir!
 
Annars har vi bara tagit det lungt och lekt en massa med vår lilla tjej. Hon säger en massa nu men jag vet inte hur mycket av det som hon faktist förstår och menar!? Hon säger: edet = vad är det. dat = tack. usch = ojoj titta där haha!
Jag längtar tills man kan börja prata med henne och hon kan berätta vad som finns där inne i hennes lilla hjärta! Tänk vad kul att höra henne säga att hon älskar oss en dag!!! Galet när man tänker på hur fort tiden går.
 
Idag har jag och Minja fikat med min mamma och kusin Caroline, det va supermysigt som vanligt och Mini va jätteduktig även om hon va lite trött och rastlös.
 
 
 

Min stora flicka står själv!!!

Vi har haft fullt upp i flera dagar nu!
I fredags var jag nere hos mina förädrar där Minja sen sov över när jag åkte in till Malmö och träffade upp två vänner. Senare på kvällen gick vi ut på lillatorg och hade en superbra kväll.
På lördagen åke jag och Tim ner till Minja i Höllviken och firade min pappa lite sen på kvällen bar det av till gåsamiddag hos Minjas farmor och Micke. Det var så himla gott med gås och alla tillbehör som man ska ha, jag åt så jag nästan sprack!!
Igår jobbade jag hela dagen från 9-18 så jag hann knappt se min lilla plutt något alls. Men det var ju farsdag och Tim fick ju vara just pappa hela dagen =) Dom umgicks med Minjas farfar och kollade på ljusspel i en kyrka. Det är lite sorgigt att inte få mysa med henne på en hel dag men samtidigt så är det kul för Tim att han får ha henne alleles för sej själv, precis som jag får varje dag som han jobbar...
Minja firade sin pappa med en halsduk som hon valt ut i present, sen på kvällen åt jag och mitt hjärta från Spoonery (där han jobbar).
 
Fick en bild från min pappa som dom tagit när dom passat Mini
 
Jag trodde att jag skulle tycka om att Tim jobbar som han gör, en vecka jobbar han tre dagar och är ledig fyra, veckan därpå är det tvärtom.
Men jag tycker inte om det speciellt mycket... När han tex är ledig tre hela dagar i rad så får jag myror i benen. Han vill ju självklart ta det lite lungt och kanske bara vara hemma en dag, men då känner ju jag att vi äntligen kan göra något tillsammans och får panik av att vara hemma en hel dag... Sen när han jobbar så saknar jag honom och önskar att han var hemma! När han jobbar så har jag ju Minja helt sjävl och då blir allt lite mer komplicerat... Jag kan tex inte duscha om jag inte gör det fort som attan med duschdraperiet öppet och Mini på golvet utanför. Eftersom hon ställer sig upp mot allt nu så ramlar hon såklart även ibland och skulle hon ramla och bli ledsen så vill inte jag stå blöt i duschen.
Hon kan förresten stå helt själv nu, utan att håla sig i!!! Hon gjorde det för första gången i torsdags och sen dess så han hon gjort det flera gånger, men det går bara om hon inte tänker på att hon gör det!
Det går fort nu och jag har ju gissat på att hon kommer gå på julafton så vi får se om jag har rätt.....!?

Ett mirakel har skett <3

Något helt fantastiskt har hänt ikväll... Minja har somnat själv i sin egen säng!!!
Jag tänkte att jag skulle prova lägga henne i sägen för att se vad hon gör. Hon började med att ställa och sätta sig upp några gånger, sen blev hon lite leden... Jag absolut hatar tanken på att mitt barn ska gråta sig till söms. Jag vet ju att det kommer komma lite tårar när man börjar lägga henne själv men att behöva gråta och skrika sig till söms är för mig helt uteslutet. Så jag satte mig på min säng och killade henne i ansiktet och sjöng för henne och efter ett tag så somnade hon faktist! Det var en helt fantastisk känsla och jag är en superstolt mamma!
 
Igår blev min älskade lilla flicka 9 månader gammal! Tänk att vi nu har haft henne är hos oss lika länge som hon bott i min mage! På ett sätt så känns det som att tiden går jättefort, hon var ju nyss en liten pytte plutt men samtidigt så känns det som att vi haft henne alltid, jag kan inte tänka mig hur det var när vi inte hade henne hos oss.
 
Minja badade hos sin mormor och morfar när hon besökte dom sist!
 
Igår var jag och Mini hos Anna och Bella. Vi fikade och lekte en massa. Bella är så himla snäll mot min lilla tjej, kramar och pussar på henne och visar henne alla sina leksaker!
"Mija Mija tiita, Mija heeej" Bella pratade en massa med Minja och drog med henne från ena stället till det andra =)
 
Världens bästa tjejer <3
 
Imorgonbitii ska jag köta till triangeln med min farfar, han ska handla något på Claes Ohlsson så då tänkte vi passa på att umgås lite med honom! Sen på eftermiddagen ska jag och Minja ner till Höllviken och mysa med Minjas mormor och morfar. Efter det funderar jag på att låta Mini stanna och själv ta en tur in till Malmö för några glas vin med vänner... Det lutar åt det iaf men vi får se vad jag känner för imorgon!

Lunchdejt inbokad med moster och morbror

Idag har jag varit nere i stan med min bebeis och min man, vi har ätit lunch på stans bästa café Cosmopolitan och så har vi klolat lite på julklappar. Vi har redan några färdiga, superskönt!
Sen har vi bara myst och lekt här hemma förrutom en stund ikväll när Tim igentligen skulle spelat fotboll men han kunde inte vara med idag eftersom han skadat sitt knä.. (men han skulle absolut gå dit och visa sitt intresse ändå!?)  Så jag skickade iväg barnet med honom i ösregnet haha så fick jag 1,5 timme helt själv! Och tänka sig, när dom kom hem så sov min Mini!!! Det kändes jättelyxigt att kunna ta en dusch i en tyst lägenhet och sen mötas av en sovande bebis!
 
Imorgon ska vi äta lunch i stan med Crille och Millan, det ska bli jättemysigt! Jag ska bara komma på ett bra ställe att äta på... Jag äter ju lchf och på dom flesta ställena är det enda alternativet för mig sallad och det är såå tråkigt, så ett ställe med riktig mat typ kött eller kyckling är bra för så kan jag byta ut tex potatis mot sallad, coleslaw eller något annat bra! (caféer har ju annars bara paj, mackor eller pasta och det funkar inte alls!)
 
Här om dagen gick vi en runda inom parken och matade ankorna. Minja har inte riktigt koll på dessa kvackande saker än men hon ska nog lära sig att mata dom =)

En perfekt söndag

Igår hade vi en superbra dag... Jag och Minja åkte till min farmors grav tilllsammans med min farfar och la en höst"blomma", två små pumpor och ett litet hjärta! Min farfar håller det så himla fint där och det va roligt att Minja också följde med.
Sen åkte vi hem så lagade jag mat till oss, det blev stekt torskfilé med blomkålsmos och stekta sugarsnaps med salladslökar, underbart gott!
 
Min farmor har ingen egen sten eftersom gravplatsen är så liten, men detta är hennes pappas...
Minjas gammelfarfar William
 
 
 
Tyvärr så hjälpte det inte att vi hejjade allt vad vi kunde på Tims MFF, men vi försökte iaf!
På eftermiddagen gick vi och gungade lite med fina Millian och Elin sen ringde jag min mamma och frågade om hon ville komma och äta med oss och sån tur var så ville hon det!
Det blev lite allt möjligt gott, korvar, ostar, kyckling oliver och en massa annat!
Det är så himla mysigt att spontanses så, bara synd att stackars pappa var i Sthlm men han hade tydligen det ganska så bra han med. Jag fick ett sms där han berättade att han hade gått runt på Ringen där jag bodde innan och jag kan ju bara tänka hur mycket minnen som kommer fram när man bor där!? Jag har inte varit i Sthlm sen jag flyttade hem men jag hade gärna velat åka dit...
 
 
Liten busunge, trogen sitt MFF =)

Vi hejjar på pappas MFF!

Idag är vår Tim på väg till Stockholm, han ska kolla när hans MFF vinner!!! Vi ska hejja på så gott vi kan här hemifrån, Minja vill ha sin MFFbody på så snart ska vi göra oss klara för denna dagen!
Annars har vi inte så mycket planer för dagen, leka lite med Elin och Millian bara.
Jo, jag kom ju på nu att jag och min farfar ska ut till min farmors grav och lägga en blomma! Det var längesedan jag var där så det ser jag fram emot! Jag är inte en sån som tycker så himla mycket om gravplatser, jag känner mig lika nära min farmor och mormor någon annan stans som vid deras grav, därför har jag igentligen inget jättestort behov av att åka dit. Men det ska ändå bli kul att åka dit idag!
 
Jag vet att min mamma är ensam hemma ikväll, pappa ska iväg på kurs så jag funderar på om jag och min lilla loppa ska åka ner till Höllviken och äta kvällsmat där!?
 
 
Nä nu är min bebis sååå uttråkad och rastlös... Får göra något åt det innan här blir tråkig stämning hemma!

En mysig fredagkväll

Vi hade inga planer för kvällen igår men så skulle mamma och pappa ut och äta innan dom skulle iväg och se Kal p dal på slagthuset. Vi ringde och bokadeom borddet så att vi kunde följa med. Det                              dx   blev tapas på La Roshe, supergot och jättemysigt och Minja var så himla duktig! Hon blev ju självklart lite trött på slutet men hon var ändå så himla snäll och glad!
 
 
Minjas första gång på restaurang (på kvällen iaf)
 
Igår var jag och Minja också med min Kusin Nina och hennes två pojkar på min mormors gravplats. Vi, tillsammans med mamma, hade köpt en krans till min mormor och min morbror som inte heller finns mer...
 
 
Idag jobbar Tim så jag och min tjej har varit i stan och fikat med min mamma! Minja fick en ny leksak, en spann med klossar i olika former, toppen tyckte Mini! =)
Nu ska vi leka lite!

Hon kan både det ena och andra...

Igår var vi på Emporia... Många som har varit där har sagt att dom blivit besvikna och att det inte alls var så häftigt som man hört att det ska vara. Men jag kan inte direkt säga att jag blev besviken, men inte heller jätteimponerad. Det var bra affärer med bra sortiment och fin ordning men det var just bara det, ett nytt fint köpcentra. Jag tycker mycket mer om att kunna gå ner i stan och mysa om jag behöver handla... Så om det inte skulle vara så att jag vinner en himla massa pengar som jag kan gå och shoppa för så håller jag mig nog till stan =)
 
Tiden går så fort nu med min lilla älskling.. <3
 
Hon går som bara den, men måste hålla sig i saker såklart. Men gör hon bara det så går det fort!
Hon älskar mat, det finns näsan ingenting jag gett henne som hon inte har tyckt om. Favoriten är kalops och spagetti och köttfärssås. Hon tycker till och med om oliver!!!
Hon ler och skrattar alltid, så fort hon vaknat så ler hon. Även om hon är trött och sur så räcker det att man ler mot henne så ler hon tillbaka!
Hon är en ängel att klippa naglarna på, det har hon alltid varit. Hon sitter bara tyst och tittar på när jag klipper även om tårna är lite kittliga.
Hon älskar att pilla på små små saker, smulor och prickar, så jag vet med säkerhet att det inte är något fel på hennes syn iallafall!!
Hon är superduktig på att dela med sig, allt hon håller i som jag ber om att få låna ger hon mig för att sedan få tillbaka det. Hon vill även att man ska smaka på allt hon äter och blir nästan aldrig sur om jag tar saker ifrån henne som hon inte får lov att ha.
Hon pratar en himla massa även om det inte är helt förståligt... Hon säger mamma, babba, usch (mamma å pappa tror att hon säge voff) och en himla massa annan skit och när hon blir sur så säger hon dididididi... =)
 
Blommarna som jag fick av mamma <3
 
Igår när Tim kom hem från Maxi så fick jag två tidningar, ska njutas av om jag får en stund över idag.. eller nån annan dag haha!
 
Igår gick jag och Minja hem till bästa Elin och Millian och lekte lite. Hon hade köpt en jättefin ljuslykta som jag såklart blev sugen på. Och så berättade hon om en adventsljusstake som var på extrapris just nu... Så vi tog oss ner till stan även fast det regnade som bara den, och nu sitter jag här med en ljuslykta och en ljusstake rikare!
RSS 2.0