En dag med min farfar <3

Idag har min underbara bästa farfar varit här och ätit lunch med mig och Minja. Han har fått en Iphone av pappa så efter maten hjälpte jag honom att fixa lite på telefonen. Min lilla loppa ville inte alls sova idag så när klockan blivit 14 och hon fortfarande inte sovit så tog jag och farfar på oss promenadskorna för en runda ute i solen. Så passade jag på att handla lite som behövdes till hemmet.
Väl hemma så fick jag spel på dessa eviga dammråttor som envisas med att invadera mitt hem, så skurtrasor och dammsugare åkte fram för en riktig storstädning. Såhär fint och rent har nog aldrig vårt hem varit...


Nybadad bebis häromdagen =)

Igår var vi hemma hos Minjas farmor och åt lunch. Micke grillade till oss, så himla gott det är med grillat!
Och så fick vi med oss dopklänningen hem, så nu ska vi bara hitta en vit body att ha under så har vi utstyrseln färdig!
Tänk att det är på lördag hon ska döpas! Tiden går så fort, jag hinner ju knappt med =)

Annars så fortsätter jag med LCHF och mår så himla bra! Det är inte alls så svårt eller jobigt som man kan tro. Det är skönt för jag är mätt nästan hela tiden, håller mig iaf mellan dom målen mat jag äter per dag så jag går inte och måäter... Så jag är helnöjd och hoppas på att det ska synas på vågen snart med!


Min äskade fina prinsessa

Vi har börjat få rutin på våra dagar nu och det är jätteskönt. Vi vaknar runt 9-10 på morgonen och välkomnar dagen med en massa skratt. Det är underbart att få ett superstort leende av sin dotter det första som händer på morgonen.
Sen äter vi frukost och umgås lite. Efter ca 2-3 timmar är det dags för min älskling att sova lite igen. Då sover hon allt från 30 min till två timmar, beroende på när hon vaknade på morgonen. Sen äter vi lunch och leker å myser en massa. Ofta tar hon en nap på eftermiddagen/kvällen med, annars så är hon vaken ganska så mycket och njuter av livet! Vid 20-tiden på kvällen säger min flicka godnatt och lägger sig inför natten. Om hon inte ätit precis innan hon lagt sig så väcker jag henne ibland vid 12 när vi går och lägger oss (Tim jobbar ju till kl 23 när han jobbar kväll) annars så brukar hon vakna vid 3 och vid 6 för lite mat. Vid kl 6 har det blivit ljust ute och då vill Minja inte ligga kvar i sin säng utan helst gå upp och mysa. Men hennes mamma vill inte gå upp kl 6 så då lägger jag istället henne i min säng där hon snabbt somnar om och sover tills jag bestämmer att vi ska gå upp!



Tack för att just jag är jag, för att jag lever det livet jag gör och har den familjen jag har. Jag älskar min man och dotter så himla mycket och njuter av varje sekund som jag får med dom. Och min mamma och pappa! Jag är så glad att jag har dom så nära och har möjlighet att träffa dom så ofta som jag gör.
Tack för kärleken och lyckan i mitt liv och mest av allt, tack för min underbara dotter! <3



Kommentarer
William !

Hej hela familjen !

Hoppas inte alla dammråttorna kom från Iphonen.

Du kan tro jag är stolt och glad för Din Hjäp!

Tack-Tack !!!



En extra kram till Minja från gammelfarfar !

2012-04-24 @ 09:43:40
Josephine

Haha jo lite av dammråttorna kom allt från iphonen, men det är ju bättre att dom va på mitt golv än i din telefon!!!



Minja kramar tillbaka till sin underbara gammelfarfar!

2012-04-24 @ 21:37:08
Anonym

Hej Hej!!! Kan bara säga ojojoj vilken underbar sida du har gjort Jossan:) Nu har jag äntligen hittat hit och det är helt magiska bilder på Minja:) så fint du skriver om dig och din härliga familj, ni verkar ha det helt fantastiskt. Hoppas ni mår bra allihopa. Det ska bli så roligt att få vara med om Minjas dop på lör. Många kramar

2012-04-25 @ 22:06:18
Josephine

Jag vet inte vem det är som hittat hit men så roligt att sidan uppskattas! :) vi mår alla bra och längre till på lördag!

Jossan

2012-04-26 @ 14:29:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0