BVC-besök och kärlek

Igår blev det en ganska så lugn och skön dag... En förmiddag hemma med en massa mys, sen åkte vi och handlade lite blöjor och blev bjudna på kvällsmat i höllviken. Det va jättemysigt att komma hem till mamma och pappa med vår prinsessa, det kändes liksom att det va påriktigt vi har henne och att hon verkligen kommer vara med oss allid! Underbart!

 
Mätt liten loppa                                                       Det är bra att ha en uppfinningsrik pappa!

Idag fick vi lagom sovmorgon som vanligt =) Mitt hjärta åt sista gången vid kl 12 inatt innan vi gick och la oss. Sen vaknade hon för mat vid 4-tiden och sen blev det frukost när hon vaknade kl 8 imorse! Ungefär så ser alla våra nätter ut, det är så himla skönt att vi alla får sova så mycket, och Tim får sova hela nätterna igenom så han är alltid pigg på dagarna vilket hjälper mig en hel del! Så när jag är trött så kan jag gå och lägga mig lite och han har en massa energi till vår lilla plutta! Han är verkligen världens bästa pappa! Ja, delat med min pappa då såklart haha!
Sen blev det ett besök på bvc, det gick bra och Minja var jätteduktig!! Hon hade gått upp ca 240 gram vilket var jättebra så det kändes skönt att veta att hon äter som hon ska!
Sen hade vi en liten kris här hemma, för jag har haft så otroligt ont i huvudet idag. (Min mamma googlade fram att det var vätskebrist, fast att jag dricker typ 2 liter vatten om dagen!!!) Alvedon hjälpte inte så jag hällde i mig en MASSA vatten och samtidigt var jag väldigt väldigt hungrig... Så man kan kanske förstå vilken nivå det var på stämmningen här hemma innan jag ätit och vilat lite haha! Det är tur att min man älskar mig och vet att det går över, för annars hade jag nog levt ensam för mycket länge sedan =)

Ikväll kom moster Nicole och hälsade på, Minja fick en jättesöt gosedjurskanin i present! Så kul det kommer bli när hon blir tillräckligt stor för att kunna leka med alla sina saker!
Tim hade lagat jätegod mat så Nicole åt lite med oss, sen blev det mammas kanelbullar till efterrätt, min mamma bakar världens godaste kanelbullar!!!


Min bästis med min grodbebis

Måste ju visa hur fint mina älskade föräldrar hade gjort det här hemma tills vi kom hem från sjukhuset... Mamma hade blåst upp ballonger och serpentiner och satt upp lite överallt, sen stod det en underbar mamma-barnblombukett på bordet tillsammans med en vit gosedjurskanin från Tommy Hilfiger. Anledningen till att det var just en kanin är att när jag låg med värkar på sjukhuset och fick klämm på lustgasen så förvandlades jag till en kanin! En sån tecknad mörkgrå kanin med vit mage och vita tassaar, som en gammal gubbkanin med käpp! Så jag låg där på sjukhussängen och berättade för mamma och Tim att jag var en kanin och visade hur jag såg ut haha! Därför fick vi en kanin!!! Och så fick vi en jättefin liten typ staty av pappa, den kan jag titta på 100 ggr om dagen och ändå inte tröttna. Jag älskar den!!!


Vi har varit hemma i en vecka idag och jag har förbjudit Tim att ta ner sakerna, jag älskar att gå och titta på presenterna och ballongerna haha! Känns som att jag vill fira att vi fått en underbar liten flicka varje dag i hela mitt liv! Men jag har lovat hatt han får ta ner det på lördag =)


Present av morfar Clyde!

Jag har fotograferat alla sakerna som vi fått och ska sätta in det i hennes album sen och skriva vem allt kommer ifrån, tänkte att det kan vara kul att veta när min lilla flicka blivit större. Vi har verkligen fått supermycket fina saker, vi har så underbara familjer och vänner! Tänk så lyckligt lottade vi är!

Min älskling ligger och sover nu, hon är det ljuvligaste jag sett i hela mitt liv. Vi kan verkligen sitta och titta på  henne i timmar och aldrig får man nog! Jag bara älskar och älskar henne så gränslöst mycket!!! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0