Lugnet efter stormen...

Vi har haft en underbar och fartfylld dag!
Först blev det kalas med prinsesstårta sen raka vägen hem för att laga mat inför kvällen. Det bjöds på pasta med bacon, kyckling, stekta sugarsnaps, paprika, porjulök och ruccola tillsammans med en vitlök och basilikasås.
Och efterrätten (mycket viktig) blev hallon- och björnbärssmulpaj. Jag hade inte riktigt tid att vara duktig och ställa mig och baka så vi köpte faktist en sån fryst i påse som man klipper av ena örnet och häller ut bären, sen andra hörnet och häller över smulet... Med en skvätt kanel och lite smör innan den gräddades så blev den faktist jättegod! Kan varmt rekomenderas om man har lite ont om tid!! (eller bara inte orkar baka!)

Glömde ju erätta igår, vi såg faktist melodifestivalen!!! Har inte hänt på många år vill jag lova =)
Vi hade det supermysigt hemma hos Patrik och Annika, god mat som vanligt och en massa skratt. Annika gjorde det klart att hon faktist OCKSÅ väntar på att bli extramormor nu, och jag lovar jag gör vad jag kan!!

Det känns så sjukt nu, knytet sparkar och bökar som bara den. Typ som att hon av hela sitt liv försöker gräva sig ut ur magen nu... Känner mig så himla tacksam och priviligerad som får vara med om den känslan. Att känna henne inne i mig och älska henne så fruktansvärt mycket redan innan hon kommit ut till min värld. Det är fantastiskt att det fungerar, att man kan tillverka en helt ny liten människa!

Nu hoppas jag på att hon snart längtar lika mycket efter att få träffa oss som vi längtar efter att få träffa henne.
För oj vad hon är välkommen!!!


Kommentarer
Mammsen

Nu håller vi tymmarna för att ska bestämma sej för att komma ut!!!

2012-02-06 @ 08:32:11
annika bergkvist

Ja, det är jobbigt att vänta men den som väntar på något gott....mmmmm så gott det blir<3

Supertrevligt att ha er alla på besök. Varmt välkomna tillbaka:)HELA LILLA FAMILJEN

2012-02-06 @ 09:47:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0