Ingen bebis än...

Nä nu har jag varit dålig med uppdatering, men inte för att det kommit någon bebis =)
Jag och min älskade man åkte till höllviken i lördags för att äta men mina föräldrar och Tims pappa. Det var en mycket trevlig kväll men supergod mat, som alltid! Men jag tyckte att bebisen hade varit ovanligt tyst och lugn under hela dagen, så jag ringde till sjukhuset för att kolla hur orolig man ska vara och dom ville att jag skulle komma in för att säkerställa att allt såg bra ut. Men alla som känner mig vet att jag kan vara ganska så velig så det dröjde ända tills typ 11 på kvällen när vi ätit och allt, då bestämde jag mig för att åka in. Allt såg jättebra ut och självklart kom hon igång som bara den när vi väl var på sjukhuset... Jag fick ligga med två band spända över magen för att kolla hennes hjärtslag och aktivitet. Men som sagt, allt var bra och vi fick åka hem igen.
Min mamma följde med till sjukhuset, Tim hade druckit öl och vin till middagen och det var halt ute så det kändes bra att hon också följde med... Och jaa, vad ska jag säga... Dom hade roligt tillsammans på sjukhuset! Mamma var trött och fnittrig och tim var lite lullig och minst lika fnittrig, han skulle på och pilla på allt och prova knappar och lampor. Och dom bara skrattade! Undrar vad barnmorskan tänkte om oss haha en höggravid, en lullig man och en trött mormor =) Men hon var mycket trevlig och sa ingenting iaf!

Sen var ju tanken att vi skulle åka hem igen igår, men så stannade vi till på eftermiddagen som fort blev kväll, och sen blev det kvällsmat... Och plötsligt var det blixthalka ute och vi tog det säkra före det osäkra och stannade en natt till. Så vi körde hem imorse istället. Jag har ont i mina höfter nu när jag ligger ner så jag sover ganska så dåligt.. Och i höllviken delar vi ju på en 120 säng så så fort jag vänder mig så väcker jag ju stackars Tim. Så han får inte sovit så mycket han heller, stackare, och nu jobbar han hela kvällen. Men han klagar inte!!

Det är såå tråkigt att vara ensam hemma nu när jag inte har lilla Mille här, detta är första gången jag är ensam hemma i lägenheten sen vi lämnade honom. Det känns konstigt för det är så himla tyst. Ingen som gnäller och voffar, inger slemm i ansiktet och ingen klump som trängs med mig i soffan.. Och ingen som äter upp mina pizzakanter!!!!!!
Men hemma i Höllviken hade vi iaf lilla Ludde! Han är så liten!!! Han vaknade superglad idag och kom skuttandes ut i hallen. Det är så roligt för jag kan skratta åt mamma och pappa när dom håller på och mesar med honom.
-Oj vill du ha ett beeen!? -Men oj, vill du leeeka nu!?- Nä men nu vill han ju ha ny mat, den gamla är äcklig!?
Så springer mina föräldrar omkring dagarna i ända... Men sen när jag och Tim är där hemma så kommer jag på mig själv (och Tim för den delen) med att vara PRECIS likadana haha! Så när han kom skuttandes imorse så hörde jag Tim -Nä men lilla Ludde, vill du ha en gooodis!? Ja men kom så hämtar vi det då!!


                 


Nu ska jag kolla på tv och längta tills mitt älskade hjärta kommer hem till mig! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0