Vårt liv i snabbrepris

Vi har haft det så underbart! Vi åkte ner till Höllviken i lördags eftersom mamma å pappa skulle till Danmark och mysa under dagen. Jag och Tim bjöd ner Elin, Michell och Millian att äta kvällsmat med oss, och så kom mamma och pappa hem till kvällen så det blev stormiddag. Vi hade supermysigt, grillade och pratade en massa. Sen blev det att vi stannade under natten och sen en natt till =)
Minjas mormor och morfar har tagit henne så fort hon vaknat på morgonen vid 7-8 tiden så jag och Tim har fått sovmorgon typ till kl 11 på morgonen!!! Nu har vi ny energi till ännu ett halvår haha!
Tyvärr har min lilla loppa blivit förkyld så hennes nattsömn är sådär. Inatt vaknade hon vid halv 4 och åt sen igen kl halv 6 men efter det kunde hon inte somna om. Och det är klart att det är jobbigt med en massa slemm i halsen och täppt näsa, stackaren! Men på dagarna är hon på sitt goda humör som alltid! Skrattar och busar en massa!
 
Och så den där sammanfattningen...
 
Minja har ätit sin första mat: palsternacka. Det var helt okej och hon åt utan större protester. Hon rös lite men annars gick det bra!
Hon har ätit morotspuré och annat gott hos mormor och morfar, där är maten toppen!
Risgröt med mango och äpplesmak är väääldigt gott, det är lite jobbigt med konsistensen så gröten åker in och ut några gånger. Men efter ett tag får man klämm på det.
Vi har firat Minjas första midsommar hos Anna, Jocob och Bella. Dagen startade med regn med frammåt eftermiddagen sprack det upp och blev till sist strålande sol. Vi grillade grillspett på gården och drack lite vin. När vi skulle hem så råkande Tim kolla fel på bussarna och trodde att dom inte gick längre. Så jag och min lilla familj traskade från värnhemstorget till biblioteket innan vi insåg att bussarna faktist gick =) Det blev buss den sista biten hem!
Min älskade prinsessa har gungat för första gången med sin fina kompis Millian. Hon ÄLSKAR att gunga, hon skrattade så hon nästan kiknade. Så det blev för mormor att ge sig iväg och köpa en gunga till trädgården. Och den tycker min lilla plutta om!!!
 
Jag har fyllt år och fick då frukost på sängen av min man och dotter. Det blev scrambeld eggs med bacon, parmaskinka med tomater och melon, jordgubbar, yoghurt med hallon, frökex med brie och kaffe. Jag har aldrig fått en så lyxig frukost i hela mitt liv!!! Och speciellt inte specialgjord till mig! Gud vad jag älskar min lilla familj!
Sen fick jag en weekend av Tim, var och när är inte bestämt än men mysigt ska det bli!
På kvällen åkte vi hem till Höllviken och åt middag. Jag fick en massa fina presener! En symaskin!!! Ett fotoalbum som jag ska göra till Minnis, ett rosa regnställ, lite ljus, ett halsband med ett silverhjärta som det står Minja Alicia Lo på framsidan och Tim på baksidan. Sen fick jag en massa annat fint med.
Helgen efter min födelsedag firade vi mig och Anna hos hennes föräldrar i Skurup. Det blev en underbart fin dag så vi hade ett stort partytält i trädgården där vi satt hela kvällen och åt och drack. Lasse grillade hamburgare och mamma bakade tårtor. Vi hade en så underbar kväll som vi avslutade på KB i Malmö.
 
Samma kväll som vi hade vår fest lärde sig Minja att sitta upp själv. Jag har inget foto på det så denna får duga! Hon är superduktig på att sitta nu och kan sitta själv i flera minuter.
 
Vi har lekt en massa med alla våra fina vänner. Elin å millian, Madde och Olivia, Anna å Bella, Becca, Nicole och såklart morbror Crille, moster Millan och farbror Robbe.
Nicoles bror tog studenten så då fick jag, Nicole och Stiffe en helkväll tillsammans. Minjas pappa jobbade så lilla loppan var hemma hos sin mormor och morfar och myste.
 
Sen har jag och min älskling spenderat en massa tid tillsammans med att bara mysa och busa. Hon lär sig nya ljud varje dag: nu kan hon prutta med munnen, hosta hysteriskt bara för att det låter kul, smacka med läpparna och en massa annat skit. Det är helt fantastiskt att se henne utvecklas och bli en riktig liten dam!
Det händer nya saker med henne helatiden och det finns så mycket liv och bus i hennes ögon.
Hon är helt fantastisk min prinsessa, och alltid alltid glad! Min mirakelunge <3
Min vän Ewa var här och hälsade på förra veckan, vi har inte setts på 10 månader så sist hon var här så låg lilla pluttan i magen och gottade sig!
 
Minja har fått låna Millians gåstol som hon älskar! Hon far över golvet och griper tag i allt hon kan hitta. Mina blommor är favoriterna, hon kommer bli en bra blomsterplockare vill jag lova!
Och så har hon fått en hoppegunga av sin farfar som också är superkul! Hon kan hoppa och studsa hur länge som helst! Och hoppa kan hon även utan gungan, vi får tränat våra armar när lilla huliganen sätter igång! Men det är bara bra så jag gnäller inte =)
 
Älskar er så mina fina underbara! Det finns inget bättre än er <3
Att ha fått en så fin liten flicka i mitt liv är helt otroligt, varje dag jag vaknar brevid henne känner jag hur lyckan  far över mig. Det finns inga deppiga dagar nu när hon är här, för så fort hon ser på en och ler så läker hon allt ont. Jag älskar och älskar dig så mycket min älskade Minja.
 


Kommentarer
William

Duktig flicka- nu vet vi vad som har hänt under
tytnaden på bloggen. En hel del !!!!

Vi ses i morgon och bowlar, skall bli kul !! !!!

En egen hälsning till Minja ! Och Er andra !
William

2012-07-18 @ 07:25:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0