Förlåt!

Här har det inte hänt mycket och det får vi be om utsäkt för =)
Det har hänt mycket dom senaste dagarna så det har helt enkelt inte funnits tid över, men vi mår alla bra och är pigga och glada!

Igår var min älskade ledig så då passade vi på att åka till Ikea, en ny blöjhink fick vi med oss hem tillsammans med en nattlampa bl.a... Vår lilla bebis var så snäll och sov sig igenom hela turen.


Minja med sin pappa <3

 Men när vi kom hem blev det andra bullar. Minja fick ont i magen och blev jätteledsen, stackaren bara grät. Vi provade allt, fänkålste, minifom, mammas famn, pappas famn, vagnen, soffan... Men ingenting var bra! Sen kom Tims pappa och åt kvällsmat med oss, det var jättemysigt och loppan velade mellan att vara ledsen och nöjd. Farfarn bytte både blöja och kläder vilket gick galant, det sitter väl i ryggmärgen haha!
Efter farfarns hemgång blev Minja ännu mer ledsen och mina idéer började tryta... Men så tänkte jag att hon kanske är hungrig men att min mjölk liksom tagit lite slut, hon åt nämligen flera gånger under kvällen. Så jag tinade lite mjölk och gav henne på flaska. ÄNTLIGEN! Hon drack nästan upp och slocknade sen som en slagen hjälte... Min lilla plutta!


Farfar var toppen!

Just det, har ju glömt att berätta! I onsdags blev Minja 1 månad gammal och det firade vi med ett Bvc-besök och tacokväll =)
Hon hade gått upp i vikt och väger nu 4220g och är 55,5 cm lång! Över normalkurvorna och hennes mamma är stolt!!! Allt annat var också jättebra, naveln har läkt superfint och gulsoten är helt borta. Bvc-sköterskan gjorde test nu för att se om hon kan följa saker med blicken och om hon söker ögonkontakt vilket hon kunde!

Snart ska jag och min lilla familj gå ner en runda till stan. Behöver lite luft känner jag. Sen ikväll ska Tim jobba, då åker jag och Minja med Nicole ner till Höllviken för att mysa med mormorn och morfarn.
Vi håller även på att planera inför dopet nu, så i eftermiddag ska vi köra till Rengs kyrka för att kolla hur den ser ut. Jag vill igentligen döpa Minja i Stora Hammars gamla kyrka men den öppnar inte förren i Maj och hade inte ledigt förrän i Juni så det blir lite sent tycker jag... Så om Rengs kyrka är fin så blir det nog där. Återkommer med resultat!


Älskade underbara unge! Jag har så mycket kärlek till dig i min kropp att jag ibland känner det som att jag svämmar över... Du är hela min värld <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0