Nya sunda tag

Idag blir min älskade dotter 6 veckor gammal!
Vi vaknade vid halv 8 imorse och efter lite mat i magen och kläder på kroppen begav vi oss till bvc för läkarbesök. Allt var bra och min flicka fick högsta poäng =) Dom har kollat lite extra på hennes huvud eftersom det ökat ganska så fort i omkrets, men det beror förmodligen på att hon legat så tilltryckt i magen. Så när hon kom ut så såg huvudformen ut som en kon... Men nu har det rättat till sig och därav ökningen =)

Efter bvc gick vi hem och jag tänkte att jag skulle fixa till lägenheten lite grann. Det behövdes dammas, dammsugas, svabbas och bytas i sängen. Och självklart pluckas undan och diskas... Jag har ju nu en liten dam som gärna stjäl min uppmärksamhet och tid så jag tog för givet att jag inte skulle hinna göra mer än en eller möjligtvis två av sakerna på listan. Men... lilla loppan var visst trött så det blev en lång tupplur på typ tre timmar. Och på tre timmar hinner man visst göra allt på den där listan! Förrutom att sätta på nya kläder på sängen =) Så när min man kom hem så skren hemmet av renhet och maten var nästan färdig!!!
Jag har bestämt mig för att bli smal nu!!! Så nu dras det ner på kolhydrater och smaskigheter. Sen blir det powerwalk varje dag och en massa rockandes med träningsrockringen =)


Min kvällsmat, mannen fick med spagetti!

Imorgon är min man ledig så nu ska jag fundera ut något roligt vi kan hitta på. Tim vann årets svan på sitt jobb här om dagen, han är duktig han som lärt jobbet att källsortera =)
Då fick han ett presentkort på Entré på 1000 kronor!!!!!!! Så jag kanske ska försöka flirta in mig där för att se om man kan få vara med på ett hörn haha! Återkommer med resultat =)



Kommentarer
michaela

heja,heja! du ska se att du snart är i din gamla vanliga form igen!



PUSS <3

2012-03-21 @ 11:29:37
Mamma

Du är ju rn riktigt duktig liten husmor!!! Hoppas att ni har en riktigt mysig dag tillsammans ! Puss Mormor

2012-03-21 @ 13:18:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0