Egen marnmat såklart!

Idag startade vi dagen med att laga lite mat till Minja. Hon får smaka på det mesta vi äter som inte är starkt eller salt såklart! Men vi har inte gjort så mycket egen barnmat till henne... Jag älskar att laga mat och vill gärna göra egen mat till henne men jag tror att eftersom vi är iväg och gör så mycket hela dagarna så har det bara blivit bekvämt med burkmaten...
Men nu tog jag tag i det och gjorde lite kyckling och makaroner med ärtor...
 
 
Konsistensen är självklart annorlunda jämfört med barnmaten men det föll ändå damen i smaken minsann!
 
När jag ändå var igång så passade jag på att koka ihopa lite mellanmål. Det blev äpple, hallon och banankompott. Jag slängde även i lite havre för att göra det lite mer mättande.
 
 
Det ser kanske inte så gott ut men smakar förhoppningsvis bättre! Vi får se vad prinsessan säger sen!?
 
Idag finns det inga planer för dagen förrutom jobb för mig ikväll. Minja sover nu så jag har lite tid på mig att klura ut något roligt för daagen...


Kommentarer
Mamma -Mormor

Mumsellimums! Var är sylten?

2012-11-29 @ 11:16:20
Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Tack snälla och vad roligt att du skriver ett par rader :D :D

Kramar

2012-11-30 @ 10:56:48
URL: http://madeleines.se
Annika Bergkvist

Snygg header:)
Kramis på er

2012-11-30 @ 17:12:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0