Mammakilona borta och pepparkaksgumman har kommit

Och så kom äntligen den dagen som jag väntat på så länge! Igår ställde jag mig på vågen hemma hos mina föräldrar, eftersom jag inte har någon, och så vips så var alla mammakilona borta!!! Nu är jag tillbaka till där jag startade när jag först blev gravid.
Givetvis ser min kropp inte ut likadant som innan jag blev gravid med det är ju inte konstigt och det stör mig inte. Vad vågen visar är igentligen inte heller speciellt viktigt för mig men jag måste ju erkänna att det var en himla skön känsla när jag såg att alla mammakilona försvunnit. Det har liksom känts som att det inte varit riktigt min kropp jag levt i, kilona tillhörde graviditeten och den är ju sedan länge över och jag har under ett tag kännt mig som mig själv igen men inte sett helt mig själv i spegeln.
 
Innan jag blev gravid så läste jag överallt att "nio månadet upp, nio månader ner" och det känndes inte jobbigt att tänka att det skulle bli så.
Så jag mumsade på som bara den under graviditeten. Inte ens i slutet kände jag mig speciellt tjock, men jag hade ju iof världens störst mage som tog både min och andras uppmärksamhet! Men när min lilla tjej vl tittat ut så kändes det annorlunda! Dom första veckorna har man ju så mycket hormoner och känslor i sin kropp så då hann det nog inte störa mig så mycket, men när det väl lagt sig och jag började bli jag igen så känndes det sådär kul att bo i kroppen resulterad av en massa mumsande =)
(givetvis pga gravidieten men så kände jag inte då!)
 
Jag började ganska så snabbt efter att Minja kommit med att äta LCHF och har gjort det sedan dess, dels för att jag ville få en kickstart i början men också för att jag mår himla bra av denna kosten. Jag äter inte en massa fett och jag utesluter inte kolhydrater till 100% men så mycket som möjligt. Jag mår jättebra och har en massa energi varje dag!
 
 
Idag har jag jobbat hela dagen men när jag kom hem möttes jag av en liten pepparkaksgumma, finast av dom alla!
 
 
Världens sämta bild men en pepparkaksgumma kan man allt skymta!


Kommentarer
Annika Bergkvist

Mmm... Smakar säkert lika gott:)

2012-11-25 @ 23:13:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0