Törnrosa i sin matstol <3

Idag har vi varit igång hela långa dagen. Vi startade med att mysa här hemma, jag duschade och gav Minja mat. Sen var det dags att fixa iordning ansiktet och min lilla tjej fick underhålla sig i sin matstol med ett rån undertiden hon iakttog mig med sminket. Plötsligt såg jag hur hon liksom sjönk ihop och plötsligt sov hon där i sin stol... Så himla gulligt när hon satt där med flaskan i handen och tappade huvudet =)
 
 
Så jag fick lyfta in henne i sängen så hon fick sova.
Jag har börjat testa lite nya rutiner... Hon vaknar ju alltid kl 4!!! på morgonen och det är så himla jobbigt. Sen är hon uppe i 2-3 timmar för att sen sova i 30 min - 1 timme igen. Sen är hon vaken i några timmar, sover kanske en timme vid lunch och sen när eftermiddagen kommer är hon så trött att hon kan sova i två timmar... När klockan sen blir 7 och det är tid för henne att sova för natten så är hon förmodligen redan utvilad även om hon alltid somnar gott. Hon vaknar runt kl 3 på natten för en flaska välling och sover sen ca en timme till och som sagt välkomnar dagen (natten!!?) kl FYRA!
Så nu har jag tänkt om, eller ja Elin har hjälpt mig att tänka om. Det är så himla lätt att fassna i rutiner som liksom bara blivit så utan att man tänkt igenom dom.
Så nu håller jag henne uppe så länge som möjligt på morgonen. Vid 10-11 somnar hon då av sig själv och sover i 1-2 timmar, sen får hon vara vaken till eftermiddagen och då sova i 1-1,5 timme igen. Detta har jag nu gjort i 2 dagar och hon har sovit en timme extra båda dagarna och vakat klockan 5.
Rutiner tar ju tid att ändra på så jag är än så länge nöjd att hon flyttat fram sin morgon en timme, men hoppas ju givetvis på att vi kan få fram det nån timme till!!!
 
Minja dricker bara välling på natten. På dagarna klöks hon av att bara smaka på det MEN ikväll så gav jag det ett försök och hon satt och mös i mitt kvä och smaskade i sig en hel flaska! Sen gick jag in och lade henne i sin säng vilket hon inte tyckte var en så bra idé. Hon blev ledsen och grät i några minuter, sen gick jag in och killade henne på halen och sjöng för henne och vips så sov hon.
Än en gång är jag såå stolt över henne <3
 
Det har varit en bra fredag och vi har varit glada, mer kan man inte begära. Minjas julklappar är nu färdigköpta och det känns riktigt bra!
 


Kommentarer
Hanna Karlsson

Så söt. Hoppas ni lyckas vända hennes sömnrutiner. Det låter riktigt jobbigt...

Svar: Tack, det gick faktist helt okej och hon sov till kl 6!! =)Hoppas du får en trevlig helg!
Josephine Engström

2012-11-23 @ 21:03:28
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
William

Tack för ert besök i torsdags .
Vi var fyra generationer vid matbordet,
det kan inte alla skryta med. Mysigt !!!
Minjas stol är kvar här - ring så kommer jag ner !

Önskar en trevlig Helg !!!
William

Svar: Tack själv farfar, det var mysigt med lite snabbmiddag sådär spontant!Jag har ipod och usb framme till dig, du kan få det på måndag så hämtar jag stolen samtidigt för nu ska jag jobba hela helgen!

Kramar!
Josephine Engström

2012-11-24 @ 12:34:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0