Födelsedagsfirande och skärpning!

Tiden bara går och går, det händer en massa i vårt liv men lite här. Jag vill så gärna skriva men har liksom inte riktigt varit motiverad. Jag har blivit av med sladden som jag kan lägga över bilder från mobilen till datan, så om jag ska ha bilder här så är det ett projekt och utan bilder är det inte kul.
Men jag ska ta mig i kragen, lerta upp sladden eller skaffa en ny och börja skriva lite mer.
Min dröm är att min lilla flicka en dag ska kunna ta fram allt jag skrivit och kunna läsa om sin första tid i livet. Se vad vi gjorde och hur otroligt mycket kärlek hon ger oss varje dag. Hon är helt fantastiskt underbar min lilla prinsessa!
 
För snart en månad sedan blev hon ett halvår, ett halvår redan!!! Det är inte klokt att det kan gå så fort, och nu är det bara några dagar kvar sen är hon 7 månader gammal! Första tanden kom den 22 augusti. Hon var lite lite gnällig den dagen, ville gärna vara uppe hos oss mest hela tiden men annars gick det väldigt bra. Och så är det nästan alltid, hon gråter eller skriker aldrig... Man får alltid ett leende av henne och hon är alltid så himla nöjd med livet. En lättare och snällare unge kan man inte få, jag vet inte vad vi gjort för att förtjäna henne men något bra måste det vara!
 

Här om dagen fyllde Tim 26 år. Jag och Mini firade honom med sång på morgonen. Vi hade köpt röda rosor och jordgubbar som han fick på morgonen med en kopp kaffe och presenter.
Under dagen kom Rebecca och mös med Minja medans jag bakade en tårta till min man. Den blev supergod fast jag igentligen inte tycker om tårta. På kvällen kom Tims vän Egan hit och åt tårtan med oss och resten av denna otroliga bakelse fick min farfar =) (där var 3/4 kvar haha)
Till kvällsmat blev det oxrullader som fick puttra i sin sås i nästan 4 timmar!
Jag fortsätter med mitt lchf och det känns bra. Jag har ungefär 4 kilo kvar nu från gravidkilona och sen ytterligare ca 5 kilo som jag vill bli av med. Men det känns ändå okej nu, jag är inte tjock så det känns bra fast det hade varit himla skönt att få tillbaka min galma kropp nu!
 
Idag firade vi Tim med släkten. Kl 12 kom Minjas farfar, farbror, mormor, morfar, morbror, faster, hennes man och Minjas kusiner. Tyvärr kunde inte Minjas moster Millan följa med men hon får mysa med oss en annan dag! Vi fixade brunch och det var supermysigt. Tim fick en massa fina presenter och blommor. Klockan 15 var det dags för nästa sällskap! Då kom Minis farmor, Micke, Anita, Gunn och Gert. Även där saknade vi en, Kalle men han fick en bit kaka med sig hem! Vi kalasade på kladdkaka och hallon/björnbärspaj och även nu fick mannen finfina presenter och blommor.
 
Minja pussar sin pappa på hans födelsedag!
 
Jag har så himla många fina bilder på vår riktiga kamera som jag måste lägga upp. Ska försöka lägga över dom imorgon så dom kommer upp här.
 
Min lilla tjej äääälskar att gunga, hon skrattar riktigt från hjärtat när hon gungar och det är helt underbart att se!
Mormorn å morfarn har köpt
en gunga till henne som sitter uppe i deras trädgård så hon kan gunga varje gång hon är där! Toppen!
 
På besök i Kristianstad där vi givetvis passade på att gunga!
 
Nu ska jag mysa ner mig i soffan med ett glas pepsi max, det får man efter en sånhär dag!


Kommentarer
Michaela



ÄNTLIGEN!! sånthär gör mig glaaad! =D
Du vet väl att blogg.se har en alldeles utmärkt app som man kan använda de gånger man inte har någon sladd? ;)

Puss! Vi ses om några veckor va?

Svar: =) bra att du blir glad haha!Ja jag vet med appen men finns inte till android, jag har ju en samsung galaxy!! Sjukt tråkigt för annars hade jag varit bättre på detta!!!
Ja vi måste ses snart ju!
Puss
Josephine Engström

2012-09-03 @ 11:37:40
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Emilia

Jag saknar er <3 all kärlek från mig till min favorittjej så hoppas jag vi ses snart!

Svar: Vi saknar dej med!! Mini vill kramas med dej snart! <3
Josephine Engström

2012-09-03 @ 14:52:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0