Välkommen nya dongeln!!!

 
Och så kom då äntligen dagen... Dagen då den nya dongeln fått sin plats i vår familj och jag kan fortsätta min berättelse om vårt liv, fortsätta mitt försök att förklara för min lilla stjärna att hon bertyder allt för mig!
 
Det har ju gått veckor sedan jag skrev så det får bli en sammanfattning i bilder.
 
Vi firade en massa jul. den 23e hos Minjas framor och Micke, den 24e hos Minjas mormor och morfar, den 25e hos Minjas farfar och faster och till sist den 26e med Minjas gammelfarfar och kusin Caroline.
Det var en helt underbar första jul tillsammans med vår lilla prinsessa!
 
 Vi fick allihopa så himla många fina julklappar, Minja flck bl.a. ett gunglamm av Crille och Millan. Hon heter Ulla och sjunger när man trycker på hennes öra, MYCKET uppskattad av lilla damen som älskar att dansa till sången.
Hon fick så mycket saker att jag knappt kommer ihåg häften men jag minns några iaf:
små bord och stolar till sitt rum, en örontermometer, kläder, massa leksaker, en saccosäck, dockor, dockvagn, böcker, pyamasar och en massa annat.
Jag och Tim fick med alleles för mycket och speciellt kul tycker jag det är med filmkameran som vi fick av mamma och pappa. Vi filmar några minuter då och då och det känns så himla kul att kunna visa mitt hjärta det sen en dag när hon är äldre!
 
Vi har myst och lekt en massa och Minja har forsatt att charma folk runtomkring sig. Hon snackar och skrattar mest hela tiden och får en massa komplimanger från alla möjliga håll.
 
Vi har terroriserat mormorn och morfarn så mycket vi kunnat, kramats och pussat på dom en massa!
 
Snön har kommit tillbaka så vi har åkt pulka och lekt i snön.
 
Vår bästa Becca har kommit hem från USA och då passade vi på att leka en massa med henne... Men lika snabbt som hon kom hem så åkte hon iväg igen. Nu bar det av mor Stockholm för att bli polis. Jätteku för henne men synd om oss som helst av allt vill ha henne här hemma alltid!!!
 
Minjas helt fantastiskt duktiga morbror har tagit examen och gick ut med 12or på alla tentor och en 12a som slutbetyg! Ojojoj så stolta vi är över honom! STOTR GRATTIS IGEN BÄSTA CRiLLE!
 
Den 10/1-13 är en stor dag...
Jag, Tim och Minja satt på golvet och lekte när hon plötsligt reser sig upp och går. 11 månader och 3 dagar gammal och då kan man gå! Duktiga underbara unge!
Sedan dess har det bara fortsatt, hon traskar runt en massa och jag blir lika överraskad och stolt varje gång jag ser henne komma gåendes.
Nu är hon inte längre en bebis, nu är hon en lien dam <3
 
Och vi får ju INTE glömma, vi har bakat världens godaste kanelbullar med världens bästa mormor! Ingen på jorden kan baka kanelbullar som min mamma, hoppas verkligen att jag har ärvt dendära kanelbullegenen för dom är ju ett måste att ha i frysen när man är mamma!!!
 
 
Detta och mycket er därtill har vi gjort under de senaste veckorna, varenda gång jag träffat min underbara farfar så har han frågat efter vår nya dongel =) Så nu lovar jag farfar, den har kommit för att stanna, lika så inläggen här!


Kommentarer
William

Hej mina kära vänner !
Välkommen den ny dongeln , nu skall jag aldrig stava den med Å igen !

Det var ett fint sammandrag Du har gjort.
Och naturligtvis är jag solt att jag får vara med.

Filmkameran låter trevligt !

Puss & Kram från Gammelfarfar mm. !



2013-01-21 @ 10:56:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0